Slicks på väg...

212:or är snorhala innan du får upp någon som helst temp (men fortfarande hala) - jag har provat på gata:hihi
Conti RaceAttack skurna slicks funkar fin fint efter lite hårda inbromsningar och accelartioner - jag har provat på gata:hihi

Ja ja vet att man inte får göra så, men jag gjorde det i alla fall:yoparty

De flesta med 1000cc kör väl 200? och 600cc hojarna brukar köra 180, 190 är väl mer av en "gathoj-dimension"

Mja, det finns ju slicks i 190 (Metzeler, Bridgestone), 195 (Dunlop), 200 (Pirelli, Michelin) och 205 (Dunlop igen). Alla för 6-tumsfälgar. Fast det har sagts förut, det är mer marknadsföring än faktiska mått de där siffrorna.

212:or är snorhala innan du får upp någon som helst temp (men fortfarande hala) - jag har provat på gata:hihi
Conti RaceAttack skurna slicks funkar fin fint efter lite hårda inbromsningar och accelartioner - jag har provat på gata:hihi

Ja ja vet att man inte får göra så, men jag gjorde det i alla fall:yoparty

Hmm jag som hade tänkt åka lite gata med mina nya 212:or... Snorhala säger du, kört nu på vårkanten med +5 temp eller? Borde la funka att åka o fika med tanten i sommar iaf va :va

Nu får ni väll ändå lugna er , att slicks skulle vara SNORHALA vid gatåka är en jävla överdrift.. ( undantag för de som klint in sina med vinylglans).
Detta är typiskt svar från folk som inte provat men har hört av någon som har hört av någon.

Jag har uteslutande kört på slicks/skurna slicks de senaste åren och har aldrig märkt några tendenser till att de skulle vara SNORHALA ( o andra sidan så specialprepar inte jag mina däck med vinylglans heller).

Det är ju faktiskt inte så att bara för att däcken inte kommer upp i optimal temp så försvinner allt grepp. Tänk efter själv hur det skulle sett ut under gulflag .

Nu får ni väll ändå lugna er , att slicks skulle vara SNORHALA vid gatåka är en jävla överdrift.. ( undantag för de som klint in sina med vinylglans).
Detta är typiskt svar från folk som inte provat men har hört av någon som har hört av någon.

Jag har uteslutande kört på slicks/skurna slicks de senaste åren och har aldrig märkt några tendenser till att de skulle vara SNORHALA ( o andra sidan så specialprepar inte jag mina däck med vinylglans heller).

Det är ju faktiskt inte så att bara för att däcken inte kommer upp i optimal temp så försvinner allt grepp. Tänk efter själv hur det skulle sett ut under gulflag .

Nu kan du inte jämföra banbeläggning med gatasfalt. Men jag kan utöka mitt svar lite:
Efter att ha suttit och fikat på t.ex. Rosen så var det ganska enkelt att köra speedway i första kurvan med mina Dunlop 212 ntec, eller för den delen spinna loss (kalla fälgar, kalla däck). Men med mina skurna slicks från conti var det stor skillnad. Så ja, mina 212 var snorhala, men mycket av det beror ju på att Dunlop däcken behöver mer värme.

Hmm jag som hade tänkt åka lite gata med mina nya 212:or... Snorhala säger du, kört nu på vårkanten med +5 temp eller? Borde la funka att åka o fika med tanten i sommar iaf va :va

Det blev så klart bättre ju varmare det blev ute. Se till att göra vad du kan för att få upp värmen fort, tvärgasa, tvärbromsa omvartannat så minimerar du risken.

211 tyckte jag inte va några problem med på gata . Funderar på conti Sportattack 2 för gata och bandagar ska tydligen vara bra från det jag läst .

saken är att jag tycker vanliga däck som Pirelli corsa , Metzer K3 , Dunlop Gp racer 211 osv tar slut alldeles för fort på bana .. nu talar jag om bakdäcket . 1 max 2 bandagar sedan slut.

Därför tänkte jag på Pirelli superbike Pro Slicks som ska vara ett tränings/bandags däck med mkt lång livslängd samt ett klart godkänt grepp . Och dessa värms fort så värmare ej är ett måste.

Då va tanken att då jag inte orkar skifta så kanske låta bakmackan ligga kvar tills nästkommande bandag .

Men men är det dryga böter så är det ointressant .

Det handlar nog om att man oftast är mer "Digital" med gas rullen när man kör bana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman