Slicks å kyla

med andra ord ligger man å kör i makligt långsamt tempo som jag 1.45-1.50 på torpet så bör de inte vara större problem med däckens grepp en dag med 10 grader än om de är 25?

för ni som åker under 1.40 hade inga bekymmer.
åker metzeler racetech k1 och k2 bak samt k2 fram. dom jag tänkte prova iaf på anderstorp

Glöm K1 kör K2 mitt tips :tummenupp

har ju redan krängt på ett k2 på hojjen nu och ett k1 på extrafälgen bak så jag får väl prova hur de går.... orkar itne kränga av å på igen. Lathet javist:)

Att de konstant sjunker i temp stämmer iaf inte gällande RR. Det skulle ju isf innebära att däcken har samma temp som luften efter en stint på en timme. Däcken sjunker i temp i början men stabiliserar sig ganska fort.

Sorry, jag menade såklart inte att de fortsätter att sjunka till omgivningstemperaturen, viss temp lyckas man ju givetvis hålla, däcket rör ju trots allt på sig.

Jag som kört mkt Michelin i mina dar kan säga att Michelin är känsligare med däcktryck än övriga. Fick inte fäste eller bra slitage förrän trycket BAK var nere kring 1,7 (Pilot power -05).
Viktigt är dock vid alla dessa testtillfällen att ha genomvarma däck från början så man inte sabbar dem direkt med "cold tear".
haha jaja tack. Tänkte bara om ni hade högt eller lågt tryck vid detta tillfälle ;) Nu blir det första året på slicks men tidigare har jag legat 2 fram o 2,1-2,2 bak på bana med Michlin power och dylikt.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...