Slick50 och andra "universalmedel"

Bandit1200 skrev:
Fungerar de? Det finns en del olika "hokuspokus" medel typ Slick 50 för behandling av motor och växellåda. Vad jag förstår så ska de lägga ett ytskikt med väldigt låg friktion på metallen. Men som sagt, fungerar det som det är tänkt?
Har kört slick 50 i alla mina motorer sedan 1993 ( som jag har varit rädd om) ex om man sopar i en trimmkam i en xr 600 mega cyckle,white brothers går den väck efter 500-1200mil!! + att man får byta släpor! Men om man kör på slick 50 går det inte att få väck vare sig kamm eller släpor blir som förkromade + att växelådan går otroligt lätt + ingen pitting på dreven! Kör in slicken utan att använda kopplingen 20-30 min och gå igenom lådan flitigt. inget slir jag kör turbo på min xr orginal lameller hårdare fjädrar, sopar i en kork slick vid varje oljebyte. obs jag ar ej försäljare! Benny

Köra in i 20-30 min utan att använda kopplingen OCH växla flitigt??
Hur hänger det ihop? Har jag missförstått?

Boost 2 skrev:
Har kört slick 50 i alla mina motorer sedan 1993 ( som jag har varit rädd om) ex om man sopar i en trimmkam i en xr 600 mega cyckle,white brothers går den väck efter 500-1200mil!! + att man får byta släpor! Men om man kör på slick 50 går det inte att få väck vare sig kamm eller släpor blir som förkromade + att växelådan går otroligt lätt + ingen pitting på dreven! Kör in slicken utan att använda kopplingen 20-30 min och gå igenom lådan flitigt. inget slir jag kör turbo på min xr orginal lameller hårdare fjädrar, sopar i en kork slick vid varje oljebyte. obs jag ar ej försäljare! Benny

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti