Sleeper eller wannabe?

Sleeper eller wannabe?

• Antal röstningar
    0
Jag själv uppskattar orginalutseende på hojar, eller att de är modifierade på sådant sätt att det inte skriker hembygge om dem. Sådär så man inte blir riktigt klok på om det är orginalprylar eller inte.
:tummenupp, helt i min smak, byter gärna ut lite detaljer, kanske ändrar vinkel på bakram, förlänger sving lite mm, allt för att göra det tuffare, snyggare, bättre, dock ska det se orginal ut, så folk får svårt och se vad som är mod :D.
Dekaltrim och annat tjaffs är för fjortisar och killar med liten penis :D :rolleyes:

GS 750e 79a 70hk som grund 1100 maskin och k26a 258hk.

Fin!

Men sleeper kan du väl inte gärna kalla den? Man får vara bra blind för att inte fatta att här finns mer resurser än i originalet...

Edit: Första gången jag sett en radfyra där det är på sin plats med rövvärmarpipa.

Last edited:
Det är så mkt enklare att dölja det på en bil t.ex. såg en saab 99 i Umeå med blå originallack och kromlister med audi fyrhjulsdrift och saab motor med lastbilsturbo...stenhårt!

Den är fräsig den. Ser väldigt original ut och bromsade 709 hk och 700 Nm på hjulen vid 2.3 bar med en HX50. Kört 9.80/227km/t så det kan vara kämpigt att köra från den om man får en kass start :rolleyes: :D

Min hoj är kanske inte så mycket sleeper? Alla sådana har ju turbo. Många iallafall. Men att det är en gammelgixxer är kanske lite svårt att se för de som inte vet hur ramen ser ut på en sådan.

Jag blir mest imponerad när folk kommer på gamla slitna hojar och när man kan KÖRA dessa(nästan längre än vad de är byggda för)snabbt, snyggt o vackert, och kan tack vare sina duktiga körkunskaper lämna wannabees på sina välpolerade R hojar, dessa hojar kan man kalla sleepers, eller det är rättare sagt föraren som avgör om det är en sleeper el ej:tummenupp

Den är fräsig den. Ser väldigt original ut och bromsade 709 hk och 700 Nm på hjulen vid 2.3 bar med en HX50. Kört 9.80/227km/t så det kan vara kämpigt att köra från den om man får en kass start :rolleyes: :D

Min hoj är kanske inte så mycket sleeper? Alla sådana har ju turbo. Många iallafall. Men att det är en gammelgixxer är kanske lite svårt att se för de som inte vet hur ramen ser ut på en sådan.

Fick aldrig höra den ryta tyvärr men nu måste han väl bytt motor då jag vet att det fanns en värre på lager!

Din är nog tyvärr så långt ifrån en sleeper som det kan bli...:D

Last edited:
Jörgens HD kan väl anses som en sleeper, vet själv vilken lustig min endel fick vid rödljusen på den tiden man hade en trimmad Sportster.

Fast det beror nog på att alla "vet" att twinnar, i synnerhet glidare, är trötta grejer.

Så ett fordon som de flesta förväntar sig är långsamt, men i själva verket är snabbt är inte en sleeper? Kan du då förklara för mig vad en sleeper är?

Tro att jag försökt få in han på sleeperstuket men icke. Det blir bara mer och mer tokerier... Han är hopplös den där Långsvingen...

Sleeperstuk gillar jag på både hojar och bilar och förespråkade det på min hoj också fram till -02 eller -03. Sen kom jag på andra tankar för just min hoj. Men jag gillar fortfarande sleepers :) På tal om långsving, funderar på att korta lite, tro det eller ej... nu är hjulbasen från +5 cm till +15 cm från original, men funderar faktiskt på att gå ner till 0 till +10 cm. Så originallängd på gata. Trots nya turbon. Får se!

Värsta 600an

Vet inte om ni kommer ihåg denna.
Min gml hoj.
135 hp SAE på slangen.
Öhlins bak och fram. ISR och en massa annat lull ;)

Spec:
Gsxr 750 00a med 600cc kostym
Acra helsystem
Pc2
Portad topp av dr bike
Yoshipackning 0,45 mm

Saknar den ännu.

Bifogat

• Varsta 600an 010.jpg
    Varsta 600an 010.jpg
    237.9 KB · Visningar: 80
Last edited: