Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Tja!
I bilkretsar är det ju poppis med sleepers, dvs bilar som inte ser så märkvärdiga ut, men under ytan döljer sig rätt vassa grejer, tex gammal halvskabbig 240 med turbomatad M3-motor och lite friskare chassi. Sen finns ju motsatsen också, där det pimpas å donas till förbannelse, men liket under all plast är en trött gammal 37-hästars Mazda.
I hojvärlden tycker jag mig mest ha sett folk som sätter på kåpor från litershojar på sin gamla 600, eller dekaltrimmar lite coolare siffror. Helst ska man ju sätta på PowerCommander-klistermärket också. Men motsatsen tycker jag lyser med sin frånvaro?
Är det för att hojsleepers är jävligt mycket sleepers, eller är dom väldigt ovanliga?
I bilkretsar är det ju poppis med sleepers, dvs bilar som inte ser så märkvärdiga ut, men under ytan döljer sig rätt vassa grejer, tex gammal halvskabbig 240 med turbomatad M3-motor och lite friskare chassi. Sen finns ju motsatsen också, där det pimpas å donas till förbannelse, men liket under all plast är en trött gammal 37-hästars Mazda.
I hojvärlden tycker jag mig mest ha sett folk som sätter på kåpor från litershojar på sin gamla 600, eller dekaltrimmar lite coolare siffror. Helst ska man ju sätta på PowerCommander-klistermärket också. Men motsatsen tycker jag lyser med sin frånvaro?
Är det för att hojsleepers är jävligt mycket sleepers, eller är dom väldigt ovanliga?

Med en sån finns ju risken att man ser horisonten två gånger, fast andra gången är den uppåner 
Att många Katanor har långsving är för att dom går på strippen, och då vill man ha så lång sving det går så att man får maximalt grepp och acceleration, utan att framhjulet försvinner i skyn. Och att pimpa upp en gammal bil så den får bra chassi är inte bara, många bilar har ju stel bakaxel, och då får man sätta på gula Koni-dämpare bäst man vill, den har iaf sämre väghållning än om man har individuell hjulupphängning runt om. Eller ett mjukt chassi, det är inte bara att sätta ett stag mellan stötdämpartornen under motorhuven, vrider sig hela bilen så är det sak samma.
Visst, klart det går fortare med moderna sporthojar, men jämför man den tekniska utvecklingen så går nog nästan dom äldre hojarna snabbare. Men då har dom ju å andra sidan pillats till både här å där