Slangarskola

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Ok, nästa år så ska det slangas. Men jag har inte en susning om hur man gör.
Är det någon som kan lägga upp en step by step manual för nybörjare?

Jag menar verkligen för nybörjare.
Vilken hastighet är bäst att börja på, eller ska man gå på växel / varvtal istället? Är det gasa- släpp- gasa som gäller eller ska man jobba med kopplingen också? Osv osv ....

El Garto skrev:
Hmm... det jag hittade var:

Ligg på 5-6000 varv, släpp gasen och gasa igen.
beror väll på vilken hoj man har.. e ju praktiskt om det e lite effekt o hämta vid det varvtalet oxå.
köp en motard föresten.

jag börjar få ordning på ett nu :banana :banana

Bifogat

• DSC_0018liten.JPG
    DSC_0018liten.JPG
    50.3 KB · Visningar: 172
El Garto skrev:
Ok, nästa år så ska det slangas. Men jag har inte en susning om hur man gör.
Är det någon som kan lägga upp en step by step manual för nybörjare?

Jag menar verkligen för nybörjare.
Vilken hastighet är bäst att börja på, eller ska man gå på växel / varvtal istället? Är det gasa- släpp- gasa som gäller eller ska man jobba med kopplingen också? Osv osv ....
Ähh, du är för gammal för sådant. Skaffa förhöjt kåpglas och njut av touringlivet istället. :arsele

chukabowa skrev:
beror väll på vilken hoj man har.. e ju praktiskt om det e lite effekt o hämta vid det varvtalet oxå.
köp en motard föresten.

jag börjar få ordning på ett nu :banana :banana
Skön bild!
:tummenupp

Med motard kan vem som helst wheela. På min Crf får man upp den i alla växlar, 5:an i 130 kmh, bara att ställa sig upp och rycka i styret :tungan

Vad det gäller sporthoj är jag helkass, det går för fort & jag är en fegis...

Gör som jag - ha 2, en du leker med, och en du gazzar skiten ur :tummenupp

RedBaron skrev:
Ähh, du är för gammal för sådant. Skaffa förhöjt kåpglas och njut av touringlivet istället. :arsele

Eh .. om det är du som ligger på blysläden på bilden i din profil så kan jag bara säga att du ser bra sleten ut själv :pannkyss

El Garto skrev:
Eh .. om det är du som ligger på blysläden på bilden i din profil så kan jag bara säga att du ser bra sleten ut själv :pannkyss
Jag är lika morgontrött nu som för 22 år sedan...

El Garto skrev:
Du skojar :confused:
Är det verkligen du som ligger där, sleten o blekfet?

Hur som helst, skitskoj att vi stöter på varandra såhär efter all år.
Jajjamänsan. Jag såg en bild på dig HÄR för ett tag sedan och kände igen dig direkt. Lustigt nog associerade jag med dig första gången jag såg "El Garto", men trodde aldrig att det verkligen var du.

Ball att springa på dig här, vi får se till att vara på samma ställe någon gång och snacka lite, om inte förr så till våren när hojarna ska ut igen.

Angående bilden så tar jag en powernap inför den dagens övning, jaga en illgul Ducce med en ex-roadracing-förare i sadeln 25 mil på krokvägar. Jag kan garantera att det bygger muskler i överkroppen med min hoj :hihi

Maverick_ou812 skrev:
Det är väl allt en jefla tur att det finns skjutjärnsfotografer som jag?!
Hur skulle ni annars ha funnit varandra efter så lång tid. :)
Hade jag inte blivit bländad av de vita byxorna så hade det gått ännu snabbare...

Men du ha ha credit för din insats :tummenupp

RedBaron skrev:
Hade jag inte blivit bländad av de vita byxorna så hade det gått ännu snabbare...

Men du ha ha credit för din insats :tummenupp

Se, jag visste väl att det var gayvarning på det där skinnstället :mad:
Men det blir dyrt att byta skinnställ varje gång jag byter hoj, bara i år har det ju blivit 3 st :kocko

Peter, om vi inte får tillfälle att råka på varandra förr så måste det ju bli på ett onsdagsgazz i vår, eller hur? Så då får väl du o blyslädespolarna ta er ut till Statoil, jag kan lova att det gives bra tillfällen för att träna överkroppen då.

Men jag måste tillstå att din blysläde är bland de snyggaste jag sett. Kul tema rakt igenom på den. Jag hade en vn800 för några år sedan (-01 var det nog). Det var en Drifter, skitsnygg hoj men åldern till trots så är jag ff addicted to adrenalin. Det får bli sporthoj ett tag till för min del.
Ha de bäst!

El Garto skrev:
Se, jag visste väl att det var gayvarning på det där skinnstället :mad:
Men det blir dyrt att byta skinnställ varje gång jag byter hoj, bara i år har det ju blivit 3 st :kocko
sdb76834.gif

El Garto skrev:
Peter, om vi inte får tillfälle att råka på varandra förr så måste det ju bli på ett onsdagsgazz i vår, eller hur? Så då får väl du o blyslädespolarna ta er ut till Statoil, jag kan lova att det gives bra tillfällen för att träna överkroppen då.
Ja jag ska ta mig samman och hänga på en gång, jag har ju inte utnyttjat MR.K's inbjudan än. Alternativt så kan du ju hälsa på mig en tisdag http://www.aviatorernasmc.nu/

El Garto skrev:
Men jag måste tillstå att din blysläde är bland de snyggaste jag sett. Kul tema rakt igenom på den. Jag hade en vn800 för några år sedan (-01 var det nog). Det var en Drifter, skitsnygg hoj men åldern till trots så är jag ff addicted to adrenalin. Det får bli sporthoj ett tag till för min del.
Ha de bäst!
Du missade tricket med att göra det roligt: Banta bort 25 kilo och peta i 15 pållar till i motorn :tummenupp
Dessutom kan jag garantera att hojen ger massiva adrenalinkickar när man kommer för fort in i en kurva.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT