slangar k7a

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Någon som vet om det är lätt att byta gummislangarna/gummiskydden som sitter runt många av slangarna på en gsxr 1000 k7a?
Alltså de tjockare.

Ta kabeln som går från bromsdelen bak till oket som exempel. Runt själva kabeln så sitter en större slang. Går de att bort utan att behöva ta bort fästena i ändan av de mindre slangarna.
Svårt att förklara men ni kanske fattar vad jag menar.

Vart köper man nya höljen/skyddslangar i nya färger? En hydralfirma borde väl ha? Tänkte mest på materialet och vad de behöver tåla i form av värme, slitage etc.

Bifogat

• kabel.jpg
    kabel.jpg
    32.3 KB · Visningar: 64
Klabba nu inte med bromsslangarna. Nej, man kan inte skära bort nåt gummihölje på orginal bromsslangar. Byta slang är trams. dels för att bajken nästan är ny och dels för att nya färgade slangar är gay. Soppan kommer att bli dyr i sommar liksom försäkring, lägg dina pengar på det.

Skall du byta bromsslangar kan jag rekommendera Goodridge, finns i olika färger.

nej nej, jag som förklarar klantigt :D :pannkyss

Slangar ska jag byta, redan beställt nya både fram, bak och koppling. Inte ens jag är så dum att jag tror att jag kan byta höljen själv :D

Pratar om de större slangarna som på vissa ställen täcker själv bromsslangen, inte slangen som man byter när man ska ha stålomspunnet (eller kevlar om man vill slå på stort).

Tittar man bak på hojen så går det ju en slang med nypta fästen från cylindern bak till oket bak, svart original med rostfria fästen. Men utanpå den "slangen" så ligger ytterligare en slang, som är tjockare som bara har som uppgift att skydda mot väder och vind (gissar jag)

Det är dem jag vill byta...

Klabba nu inte med bromsslangarna. Nej, man kan inte skära bort nåt gummihölje på orginal bromsslangar. Byta slang är trams. dels för att bajken nästan är ny och dels för att nya färgade slangar är gay. Soppan kommer att bli dyr i sommar liksom försäkring, lägg dina pengar på det.

Färgade slangar är inte gay :D du ska få se när hojen är klar :)
Vad det gäller att lägga slantarna på något annat så är det redan gjort, 36 punkters inköpslista som snart är avklarad :tummenupp och försäkring är slantad för i år.

:backontop

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...