slangar från tank problem. gsxr97

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
har varit så att inatt så har det droppat ut en hel tank soppa på marken.
märker att det kommer från en av slangarna i bakkant på hojen.
vad e dom slangarna egentligen till för, kan man bocka dom slangarna så att det inte kommer hända igen?

Ser slangarna ut som dom är till för att droppa ut grejer på vägen? I så fall skulle jag tippa att en av förgasarna flödar över pga. t.ex. kass nålventil. Är det bensinpump och/eller vacuumstyrd bensinkran på hojen? För att det ska flöda över krävs ju att soppan obehindrat kan rinna ner i förgasarna av sig själv, och på vissa hojar är det inte möjligt pga. för liten nivåskillnad.

Är det avluftningsslangen från tanken?
Har haft två Suzuki som det förmodligen gått hål på röret som går i tanken.
Har pluggat vet inte om det är lämpligt men man kommer ej åt att laga och har ingen lust att byta tank

Wassup skrev:
2084710 har varit så att inatt så har det droppat ut en hel tank soppa på marken.
märker att det kommer från en av slangarna i bakkant på hojen.
vad e dom slangarna egentligen till för, kan man bocka dom slangarna så att det inte kommer hända igen?

gsxr1200 skrev:
2084773 Är det avluftningsslangen från tanken?

Ja, det låter som en enklare förklaring. :)

gsxr1200 skrev:
2084773 Är det avluftningsslangen från tanken?
Har pluggat vet inte om det är lämpligt men man kommer ej åt att laga och har ingen lust att byta tank
jepp måste nog va för avluftning. aja då tätar jag ena slangen och åker och e glad.

PacMan skrev:
2084748 Ser slangarna ut som dom är till för att droppa ut grejer på vägen? I så fall skulle jag tippa att en av förgasarna flödar över pga. t.ex. kass nålventil. Är det bensinpump och/eller vacuumstyrd bensinkran på hojen? För att det ska flöda över krävs ju att soppan obehindrat kan rinna ner i förgasarna av sig själv, och på vissa hojar är det inte möjligt pga. för liten nivåskillnad.
tror inte det e för att fuggarna flödar över för hojen har inte stå igång hela natten. och det e vakumstyrt.

Om det är samma som på 600 -97 så finns det risk för att vakuumventilen stannar i öppet läge pga att det lilla "pyshålet" sätts igen med skit. Hände på min iaf. Men för att det ska flöda över så måste dessutom minst en nålventil i förg. va öppen också.

K-Micke skrev:
2085537 Om det är samma som på 600 -97 så finns det risk för att vakuumventilen stannar i öppet läge pga att det lilla "pyshålet" sätts igen med skit. Hände på min iaf. Men för att det ska flöda över så måste dessutom minst en nålventil i förg. va öppen också.
jag bunta ihop slangen med buntband så det inte kommer nån soppa genom den.
åkte sen ut en sväng och allt fungera kanon :tummenupp

och det har inte med soppa tillförseln att göra.
utan slangarna på basidan av tanken. alla 750 upp till 98 är fuggar,
alla 600 upp till 99 tror några 00er e förgasare också.
och detta problem va inte om vakum kranen.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...