slanganaslutningar förg ns125f

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
har just fått tag i en förgasare till brorsans ns125f -86 men hittade ett par anslutningar jag inte vet vad dom ska vara kopplade till, tacksam för hjälp
skickar med bild

ns125f.jpg
 
drzero skrev:
har just fått tag i en förgasare till brorsans ns125f -86 men hittade ett par anslutningar jag inte vet vad dom ska vara kopplade till, tacksam för hjälp
skickar med bild

ns125f.jpg


SKa springa ut och kolla om jag ser :)
 
flexbert skrev:
SKa springa ut och kolla om jag ser :)



Slangen till vänster är någon dreneringslang den hänger bara rakt ner på min förgasare. den andra som det sitter en slang på som går uppåt på bilden ska till oljepumpen och den sista sitter det en slang som på min går rakt upp en bit och slutar där. antagligen någon drenerinsslang det också :tomten

Men jag tar inte på mig något ansvar om något blir galet :hihi
 
flexbert skrev:
Slangen till vänster är någon dreneringslang den hänger bara rakt ner på min förgasare. den andra som det sitter en slang på som går uppåt på bilden ska till oljepumpen och den sista sitter det en slang som på min går rakt upp en bit och slutar där. antagligen någon drenerinsslang det också :tomten

Men jag tar inte på mig något ansvar om något blir galet :hihi
fel fel fel.. rätt ang första slangen men det är den understa utmärkt på bilden som ska gå till oljepumpen. Alltså den "pipan" som går rakt ut den andra kopplar du bara en slang på som går till ingenstanns.. :tummenupp
 
drzero skrev:
:tummenupp inkopplat och fungerande nu nu är det bara börja bestycka förgasaren
se till att lufta oljepumpen ordentligt eller att köra med soppa i tanken tills dess att slangarna fyllts med olja..
 
Moget att skriva fel (:

Vet du vad det är för orginaldrevning fram på ns125f philsson?
 
philsson skrev:
13 32 sitter de original på NS.


hmm Moget att jag har 17drev fram!!! undra va det är där bak får räkna imorgon. kanske därför den inte orkar vid 120 typ.. den slöar somfan där och har pressat upp den i typ 130 men det tog sin tid (:
 
flexbert skrev:
hmm Moget att jag har 17drev fram!!! undra va det är där bak får räkna imorgon. kanske därför den inte orkar vid 120 typ.. den slöar somfan där och har pressat upp den i typ 130 men det tog sin tid (:
haha 17!!! visste inte att de gick att montera på NS.. trodde typ 15 var största möjliga.. :hihi
 
flexbert skrev:
hmm Moget att jag har 17drev fram!!! undra va det är där bak får räkna imorgon. kanske därför den inte orkar vid 120 typ.. den slöar somfan där och har pressat upp den i typ 130 men det tog sin tid (:


Moget att göra smileys på fel håll... :7peta
 
philsson skrev:
haha 17!!! visste inte att de gick att montera på NS.. trodde typ 15 var största möjliga.. :hihi

Det kan vara 16 fram men jag är rätt säker på att det var 17 när jag räknade förut (: räknade bak idag. 17/35 blev resultatet alltså :S

Kommer du igåh hur mycket din ns varvade philsson när du köra i cirka 90km/h på 6:an? fast du kanske hade effektsystem och sånt så det inte blir lika :/
 
flexbert skrev:
Det kan vara 16 fram men jag är rätt säker på att det var 17 när jag räknade förut (: räknade bak idag. 17/35 blev resultatet alltså :S

Kommer du igåh hur mycket din ns varvade philsson när du köra i cirka 90km/h på 6:an? fast du kanske hade effektsystem och sånt så det inte blir lika :/
jaa du.. jag har för mig att den höll 5,5k i 90km/h men minnet är dåligt. Däremot minns jag vilken hastighet den höll på alla växlar när man varvade ur den till 11k
45, 70, 90-100 (osäker), 120, 140 (på övervarv) sen orkade den inte varva ur 5an och 6an pga för fett munstycke. gick hålla 140 på 5an dock men på drygt 8k varv kanske något högre.. och det ska vara originaldrevning. Dessutom spelar det ingen roll om de är effektsystem eller inte på. Jag hade effektsystem om du undrar.
 
philsson skrev:
jaa du.. jag har för mig att den höll 5,5k i 90km/h men minnet är dåligt. Däremot minns jag vilken hastighet den höll på alla växlar när man varvade ur den till 11k
45, 70, 90-100 (osäker), 120, 140 (på övervarv) sen orkade den inte varva ur 5an och 6an pga för fett munstycke. gick hålla 140 på 5an dock men på drygt 8k varv kanske något högre.. och det ska vara originaldrevning. Dessutom spelar det ingen roll om de är effektsystem eller inte på. Jag hade effektsystem om du undrar.



Så du tycker jag borde byta till orginaldrevningen nästa gång jag byter drivpaket? :va

Tror inte jag kan köra min på övervarv direkt kanske om jag pressar på 2:an ett tag eller åker fort och lägger i ettan (:

På ettan fyrtaktar den typ vid 8k varv och på resten av växlarna den orkar vara på tar det stop vid typ 10k
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top