Slanga

Botte skrev:
2103242 Ojamen..... o dom har gjort en till mig nu :D

Koppla för fan inte :7peta du har ju vrid!!

En kombination av gytt vrid.. en knyck på gas handtaget och en liten slir på kopplingen gör susen. Va ska man annars ha kopplingen till :7peta

ozeo skrev:
2103432 fick veta nåt bra i en tråd med motard slangning..
försök inte rycka upp den på nåt viss..eller jo men tänk inte såå..
tänka att du ska ha bakhjulet mellan bena istället.
alltså försöka skjuta fram bakhjulet..låter konstigt men de vart bättre för mig för att jag lutar mig automatiskt tillbaka.
sen så är du nog för lågt så länge du ser vägen..
:tummenupp
Oki jag förstår

spinnanders skrev:
2103906 Oki jag förstår

Någon mer som slangat med en 25 kware?
Jag kommer 1 meter sen "pallar" inte motorn längre. Borde jag flytta tillbaka vikten å trycka ned dämpen eller liknande? GÅr ju bara att koppla...

mvh

Wonderboy skrev:
2358404 Någon mer som slangat med en 25 kware?
Jag kommer 1 meter sen "pallar" inte motorn längre. Borde jag flytta tillbaka vikten å trycka ned dämpen eller liknande? GÅr ju bara att koppla...

mvh

ta bort strypningen.. :tomten =)

Du har vell nog med svar, men skaffa lite krashkåpor och om du har pengar kan du köpa en bakhandbroms att ha på vänstersida av handtaget, antingen utanför/innanför kopplingen eller för tummen.

Att döma av bilden ser ut ut som att du får gå upp lite rakare med hon, nu ligger du på kl 9, testa 10-11 beroende på fart..

Så här övar du lättast, kör upp hojjen på en riktigt raksträcka. Sätt dig normalt men lägg tyngdpunkten bakåt, altså luta dig bakåt sen gasar du upp den i typ ett varv du behärskar i ettan sen så drar du gasen i botten så ska den resa sig. Så övar du det tills du kan sedan nå sådan höjd så du kan lägga i nästa växel. Men vissa dom frikopplar inte i växlarna utan slår i dom vilket är dåligt, så lär dig sedan köra upp han på bakhjulet i en högre växel.

Wonderboy skrev:
2358404 Någon mer som slangat med en 25 kware?

mvh

Koppla, gasa och ryck i styret! Sen så går det lättare om man håller armarna ganska raka och lutar sig bakåt istället för att böja armarna när man rycker i styret. Lätt att man lutar sig fram då.
Jag har lyckats få upp hojen i tvåan ett par gånger men det känns alldeles för tungt. Så jag kör ettan så långt det går och nu håller jag på med att försöka lära mig växla på bakhjulet. Det går framåt. Sakta men säkert...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman