Slanga sittande eller stående?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Hur tycker du att man slangar snyggast?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Jag kan inte köra mer än 2 meter på slangen och anser mig själv vara talanglös. Däremot är jag duktig på att ha åsikter om saker som andra gör :D

När jag ser filmer med bakhjulsåkning och i verkligheten tycker jag att det är mycket snyggare när det görs sittande än stående. Har som sagt ingen aning om vilket som är enklast eller bäst men det har ingen betydelse i den här pollen.

Tjena, jag är novis inom allt vad gäller hojkörning men nästa år ska jag ha en båge och då får ni lära mig allt ni kan :)

Ni kan börja med att tala om vad "slanga" betyder och isåfall man fått fram det ordet :rodnar Köra på bakhjulet?

det ser bättre ut att stå upp då det är sjönare att stå. Jag tycker det ska va avslappnat att slanga.

Teo skrev:
det ser bättre ut att stå upp då det är sjönare att stå. Jag tycker det ska va avslappnat att slanga.
Men nu var de inte det det handlade om utan vilket som var snyggast för beaktaren :7peta ;)

Teo skrev:
ser det bättre ut för att det är skönare :D man kan ju även variera sig lite när man åker :)

blom skrev:
ser det bättre ut för att det är skönare :D man kan ju även variera sig lite när man åker :)

Slanga i misionären menar du? :D nä, klättra omkring på hojen när Jag slangar är Jag inge vidare på. En sjön wheeliestälning räcker .

tycker nog det är snyggare sittandes :) men ska man köra långt lär det väl vara bättre att stå,då man ser bättre då,själv över man för fullt sittandes,har provat stående men känns så konstigt tycker jag,reser sig så lätt, åzå känns det obekvämt å okontrollerat likssom,förmodligen skit bakom spakarna :D

Stående wheelie är ju ju lite luddigt uttryckt.Personligen tycker jag det är snyggast att stå med ena foten på skjusspinnen å andra på växel/bromspinnen.Helst under hundra blås i t-shirt å jeans el liknande.
Syftas det här på en vanlig stående (båda dojjorna på förarpinnarna) så
föredrar jag det framför en kontrollerad sittande(ingen accwheelie i 200)om den är riktigt hög och gärna med fullt styrslag i åt det håll man svänger.
Fast det är klart,en tolva är ju med sittande så man kanske bara skulle polla å hålla käft.
Jag brukar bli dyrkad(särskilt av fjortisar å bonnraggare)när jag drar av en flamingo å det är ju med stående så vad ska man säga egentligen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph