slanga r6

  • Thread starter Thread starter *DIABLO*
  • Start date Start date
kiwimaddog skrev:
2376605 Inte om du tänkt poweruiila... men kopplar du kan det kanske tänkas...kanske...[/QUOTE
har försökt men klarar inte av de; ligger då på ca: 7-8000 varv
 
nog lättare att lära sig växla på slangen från 1:an till 6:an därefter från 6:an till 1:an under samma slangning :P
 
peteR1000 skrev:
2376640 nog lättare att lära sig växla på slangen från 1:an till 6:an därefter från 6:an till 1:an under samma slangning :P
ja får nog satsa på att lära mig de, har försökt några gånger men inte klarat av de kommer nog inte tillräkligt högt för jag hinner växla men inte gasa upp den igen
 
yamahaR6_03 skrev:
2376666 ja får nog satsa på att lära mig de, har försökt några gånger men inte klarat av de kommer nog inte tillräkligt högt för jag hinner växla men inte gasa upp den igen

Testa koppla upp den på 1an, så gör ja å de går fint:) Sen kan du träna på att växla dig upp.
 
Mr Helmut skrev:
2376658 Utan gupp skulle jag säga att de inte går:näsblod
kopplar upp min r6 på 3:an nu utan problem ligger i 70-80km när jag gör de funkar utmärkt fast då står jag upp, har testat några gånger sittandes då har de inte funkat
 
yamahaR6_03 skrev:
2467837 kopplar upp min r6 på 3:an nu utan problem ligger i 70-80km när jag gör de funkar utmärkt fast då står jag upp, har testat några gånger sittandes då har de inte funkat

Oj då har du gjort framsteg. Jag sitter bara ned och kopplar upp den på 1an fortfarande. Dock kan jag växla:yoparty
 
När man "kopplar upp den".. Tar inte kopplingskorgen stryk då? Själv så ligger jag i typ 50 på 1an å ger fullt, så att man sakta kommer upp på bakhjulet åker ett par meter å slår ner igen.. (Riktigt kass på det där med att slanga :(, men jag har bara kört i 2 månader, så det kommer väll så småningom hoppas jag!) Men när man kopplar upp hojjen, blir det inte typ bara så de smäller till, så har man stegrat över då? Annars verkar det mycket enklare! :yoparty
 
c.falk skrev:
2467934 När man "kopplar upp den".. Tar inte kopplingskorgen stryk då? Själv så ligger jag i typ 50 på 1an å ger fullt, så att man sakta kommer upp på bakhjulet åker ett par meter å slår ner igen.. (Riktigt kass på det där med att slanga :(, men jag har bara kört i 2 månader, så det kommer väll så småningom hoppas jag!) Men när man kopplar upp hojjen, blir det inte typ bara så de smäller till, så har man stegrat över då? Annars verkar det mycket enklare! :yoparty

Inget proffs på att stegra men koppla upp den på 3an lär ta mer stryk än att koppla på 1an.

Accelerera och dra in kopplingen lite lätt så kommer den upp jätte lungt. Blir mycket lugnare än att bara gasa upp den då den går kommer upp så sent i registret. Sen kan du börja med balansläge och lära dig växla:yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top