Slanga med skoter, hur?

Jo men det är minarellimotor med annan cylle, topp och insprutnings system.....duvet aprilla har inte gjort någon egen 2 taktare, inte vad jag vet iallafall :jisses
 
Överallt, på nätet, står det att det är en Aprillia motor iaf. Sen är det ju inte samma vev heller som i Minarelli motorerna och då är det ju bara blocket kvar som är gemensamt isf...


/R
 
Raid72 skrev:
Efter att ha åkt och slangat med både sporthoj och SM ett antal kilometer har jag nu äntligen(?) utökat vagnparken med en Aprilia SR50 DiTECH 01:a.

Helt original så när som på annan bricka i variatorn, som jag förstod. Gör just nu 75 enligt mätaren som jag antar +:ar friskt(?).

Så till den springande punkten hur får man upp eländet på slangen? Var ute och provade i dag i en uppförsbacke, men det vill sig inte. Sitter så långt bak det går och har provat att hålla in bromsen för att få mer driv men variatorn slirar ju så pass att det aldrig blir något riktigt ryck även om den drar piggt.

Går det att slanga med en original eller är det trim som gäller?

Hur göra? Tips, råd och länkar till både teknik och trim mottages tacksamt.


/Raid

Tja,kollade runt lite på mn forumet och såg att du ville se lite scooterstunt :brynad
jag la upp en liten egofilm igår kväll HÄR

Filmen ligger på passagens server som inte är den bästa...Fukar inte länken så prova nån minut senare :hej

Jag hade också en ditech förut,helt ostrypt.Jag fick upp den lätt på slangen men det verkar som att insprutet knasar sig när man väl är uppe.Jag drog då iväg ett mail till Avamc och dom sa att det går fint att wheela med den när den har full tank;)
Så det är bara att tanka den fullt och sen dra ut och stunta :tummenupp
 
Fet rulle! Bästa jag sett hitintills faktiskt...

Men var är stoppisarna? ;)


Mitt Malossi trim är skickat från Tyskland sen ska det bli slanga av, kanske kan få gå kurs hos dig? :)


/R
 
Raid72 skrev:
Fet rulle! Bästa jag sett hitintills faktiskt...

Men var är stoppisarna? ;)


Mitt Malossi trim är skickat från Tyskland sen ska det bli slanga av, kanske kan få gå kurs hos dig? :)


/R

tackar:)
nja stoppiesarna fick jag aldrig in något vidare bra på den där :rodnar
Däremot så har jag lite filmer från förraförra moppen,en crossmoppe,den gjorde jag låååånga stoppies med :rock
kan nog fixa en liten film med det också :hej

Jag sålde min ditech precis innan 70cc kom till den :gråta
Den måste ju gå fint med 70cc och insprut,dettutom slipper man ju kostnader på ny förgasare,det är ju bara att vrida och pilla på insprutet.
 
Enligt Jonas på Sator ska den göra runt 100 ärliga med original drevning. Det räcker gott för mina ändamål, är i huvudsak ute efter acc och kraft för att kunna wheela som folk...

Film är alltid kul... ;)

Rock On!


/R
 
Köp dom tyngsta variatorvikterna så får du acc.
 
Jag fick min Speedfight idag... den som lyckas få upp en sån på bakhjulet original är hjälte... Bläää va slö den var! Hoppas mitt gianellirör kommer snart!
 
Wohoooo!! :banana Avstrypt och trimrör gjorde susen! Helt vansinnigt kul att åka bakhjul med scooter!! Imorrn ska jag byta variatorvikter och kopplingsfjädrar med sen jeeeeeeevlar ska det huliganiseras!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top