Slanga med skjuts?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Slanga med skjuts?

• Antal röstningar
    0
IronMike skrev:
2151941 Slanga är kul... Alltid.

:banana

Slangar ni med skjuts? Vad har ni för åsikter om det?

Jag tycker att - åker man hoj ensam, så har man sin körstil. Åker man 2 pers, så delar man på nöjet, då kan man lika gärna köra på lika villkor. Och mina villkor har gillat att åka slang.

Bra el. dåligt, svårt att säga. Man är ju ytterst ansvarig. Men, men... Men...

:va

Det finns väl bara en åsikt om man inte är ordentligt emotionellt störd. Om personen bakom tycker att det är ok, slanga på. Om han/hon inte vill att du gör det, strunta i det.

Det är väl inte konstigare än om man har en passagerare som tycker att det går för fort. Det är väl självklart att man sänker farten då. Vem vill ha en passagerare som är panikslagen bakom sig?

Jag får kanonskön balansvikt med tjejen bakpå. Mjuka fina upptagningar bara på draget och sedan är det bara att peta vidare i lådan.
Tjejen älskar det. :banana

Det tycker jag passageraren ska få bestämma..Har åkt bakpå dom som kan och det är ju skitkul..prova att sitt åt fel håll när det slangas..Det är spännande.

IronMike skrev:
2151949 Ja förfan.. inte måmga som e lättviktare bland kvinliga könet. På 1900 talet låg de flesta runt 50, nu ligger de på 60++

:arsele

tjocka argbiggor i överflöd... tror inte åldern spelar ngn roll.. det är trenden, tyvärr,

finns dock ett å annat undantag, sällsynt
Mumsfilibabba..........

Mr R skrev:
2152284 Det är bara idiotiskt, vad händer vid en olycka? Passageraren kanske ramlar av och bryter rygg etc. vill ni ha det på samvetet...

Själv så kör jag mycket bakhjul etc. och kör med bilen ibland 200+ dock så gör jag aldrig detta med passagerare, händer det något så är det mig själv jag utsätter för risken.

Visa ansvar.
Bara påpekar innan någon annan gör det.
Att köra i 200+ med bil eller båge så riskerar man ju alltid andras liv oavsett man sitter ensam i bilen eller på hojen.

Så nu slipper någon gnälla på det :)

FUBAR skrev:
2152382 Bara påpekar innan någon annan gör det.
Att köra i 200+ med bil eller båge så riskerar man ju alltid andras liv oavsett man sitter ensam i bilen eller på hojen.

Så nu slipper någon gnälla på det :)

Det beror vart man kör, natt och motorväg utan bilar är nog inte risken stor att man utsätter andra för fara...

Sitta bak

För en massa år sedan så var jag ihop med en som körde GS1000 någonting med både helkåpa, toppbox och sidobokar, en buss helt enkelt.

När jag åkte med honom så tyckte han det var skitkul att dra upp åbäket på bakhjulen och köra 100 meter med mig därbak. Framförallt när snorvalparna på sina RD350 man träffade fick lite lätt framhjulssläpp och tyckte de var såå coola.

Gissa om de fick långa näsor efter en sån upplevelse.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back