Slanga med skjuts?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Slanga med skjuts?

• Antal röstningar
    0

IronMike

Guest
Slanga är kul... Alltid.

:banana

Slangar ni med skjuts? Vad har ni för åsikter om det?

Jag tycker att - åker man hoj ensam, så har man sin körstil. Åker man 2 pers, så delar man på nöjet, då kan man lika gärna köra på lika villkor. Och mina villkor har gillat att åka slang.

Bra el. dåligt, svårt att säga. Man är ju ytterst ansvarig. Men, men... Men...

:va

Rasorblade skrev:
2151947 Stabilare med lite mer vikt! :D
Ja förfan.. inte måmga som e lättviktare bland kvinliga könet. På 1900 talet låg de flesta runt 50, nu ligger de på 60++

:arsele

tjocka argbiggor i överflöd... tror inte åldern spelar ngn roll.. det är trenden, tyvärr,

finns dock ett å annat undantag, sällsynt

Äh, lite småuiiilies på ettan passar alltid. Även för den oerfarne. Håll i sig, dämnit!

Grymt dumt anser jag, lite powerwheelies är ok men att lägga sig på balansen med en passagerare som inte medvetet valt att vilja köra på bakan så tycker jag att man är helt galen i att riskera andras säkerhet på det viset.

hållundan skrev:
2151956 Äh, lite småuiiilies på ettan passar alltid. Även för den oerfarne. Håll i sig, dämnit!

Så länge man inte får en sur brud på då ser man inte röken av :tuttar på ett tag, min förre tjej fick ett sånt j*vla spel på mig sist jag wheelade lite med henne på hon sa typ "gör du så en gång till så går jag hem och åker alldrig mera med dig" :huvet blev ju ganska besviken, det är så grymt roligt att göra det när man e 2 :yoparty

Aldrig provat och har för tillfället ingen lust.

Borde det inte kännas underligt och "okänsligt" med 1 till där bak?
Får väll lura i någon kompis någon dag att hoppa upp :hihi

philsson skrev:
2151958 Grymt dumt anser jag, lite powerwheelies är ok men att lägga sig på balansen med en passagerare som inte medvetet valt att vilja köra på bakan så tycker jag att man är helt galen i att riskera andras säkerhet på det viset.

Men det är väl frivilligt att bli skjutsad, hoppar man upp bakom mig så får man räkna med att det blir en del slangning!

Alla vet väl att bakhjulsåkning är en del av hojåningen... Därav sätter man sig på en motorcykel så får man räkna med att det slangas en del!

Att det skulle va vidare farligt tror jag inte på, helt klart mycket farligare när jag slangar själv.. :banana

"Inte alls, slanga är olagligt! och dessutom farligt" :ajjabajja
Själv har jag i ärlighetens namn inte lärt mig att slanga (då borde ingen annan få göra det heller :gnissla ), har dock åkt bakpå under en slangning. Det var en "nära-döden-upplevelse" modell värre, som om man inte känner sig nog maktlös vid vanlig skjutsning...

joomen

med R1-an går den upp så fint på baken på 3-e växeln med en snubbe bakom,
stabilt blir det med, så man kan wheela låååångt

:banana :banana

Om tjejen bakpå (för ingen e väll gay och skjutsar en kille? ;) är med på noterna är det lungt... Gixxern är nästan omöjlig att inte slanga med :)

Det är ju valfritt för den bakpå. Jag vet redan att det kommer bli bakhjulsåkning och att min kille är säker på vad han gör. :crash

Jag förutsätter att alla ni som slangar med passagerare själva har suttit bakpå när någon annan gjort det så att ni vet hur det är.

Själv tycker jag det verkar ganska skitdumt eftersom man som förare har ansvar för passageraren och det verkar onödigt att utsätta den personen för onödiga risker.

Ja detta har jag med grubblat på :va

Skjutsar nästan aldrig, tycker det är dryyygt, bra med cuts på R1an :D

Men om en polare sitter bakpå så får han smaka nedlägg och power wheelies :tummenupp En tokig faen hänger som en apa på sidan så man får bryta imot för att inte göra en lowsider, annars är det ju en klassiker att de hänger på fel sida när det går fort :hihi

Men tjejer, va de tjatas jag vill åka, ja med osv...

Ja kommer inte få göra annat än skjutsa i sommar :huvet

En bra sak jag lärt mig är att om de får se hur man kör innan de åker med..

-Jag såg dig allt när du var ute och åkte!

Jaha vart då?

-Vi mötte er på motorvägen, ett grått och ett gult streck!

Aha ja de kanske gick lite fort?

-Du får lugna ner dig innan jag åker med!

:tummenupp

Summa sumarum, en brutta är jag mer rädd om och tar det lugnt på hojen med än en kaxig polare :va

Hade man dessutom en flickvän så vette faen om hon skulle få åka med i huvudtaget, om hon inte är likasinnad vill säga...

Jag satte min flickvän framför mig på min Ktm 660 (hon är ganska liten) och slangade som aldrig förr, hur stabilt som helst. Sen så landar ju hon på mig om man skulle slå över...

Det är bara idiotiskt, vad händer vid en olycka? Passageraren kanske ramlar av och bryter rygg etc. vill ni ha det på samvetet...

Själv så kör jag mycket bakhjul etc. och kör med bilen ibland 200+ dock så gör jag aldrig detta med passagerare, händer det något så är det mig själv jag utsätter för risken.

Visa ansvar.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back