Slanga med KTM 625 05:a

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
Har kört en 15-20 mil ostrypt nu och känner att jag börjar behärska kraften.

Tänkte att jag skulle lära mig busa lite, och först och främst bakhjulsåka. Har ett litet problem dock, jag får inte upp den. Vill ta upp den på tvåan, men trots fullgas går den inte upp. Ettan gör den ju det men det känns så ostabilt.

Vet att det finns många trådar om tekniker osv. Men är 625:an så slö eller är det jag som är dålig? :död

Marron skrev:
2151535 Har ett litet problem dock, jag får inte upp den. Vill ta upp den på tvåan, men trots fullgas går den inte upp. Ettan gör den ju det men det känns så ostabilt.

Vet att det finns många trådar om tekniker osv. Men är 625:an så slö eller är det jag som är dålig? :död
Då är det bakom styret problemet sitter.På tvåan är det inga problem alls att gasa upp den oavsett drevning.

Marron skrev:
2151535 Har kört en 15-20 mil ostrypt nu och känner att jag börjar behärska kraften.

Tänkte att jag skulle lära mig busa lite, och först och främst bakhjulsåka. Har ett litet problem dock, jag får inte upp den. Vill ta upp den på tvåan, men trots fullgas går den inte upp. Ettan gör den ju det men det känns så ostabilt.

När jag får upp min KLR på slangen så borde det inte vara nåt problem för dig :pannkyss

Marron skrev:
2151535 Har kört en 15-20 mil ostrypt nu och känner att jag börjar behärska kraften.

Kör 660 den reser sig enbart på gas på tvåan, trean får man rycka till lite. Men ligg på tvåan i 35-40 km/h släpp o gasa fullt samtidigt som du rycker till lite då borde den komma utan problem. Efter ett par veckor kör jag ganska långt på tvåan o kan även växla MED koppling på bakhjulet nu.

Marron skrev:

Du får hänga med till "kross-rakan" å öva lite.....en annan studsar fram där :D

Tycker annars du kan plocka upp den på 1an för att sedan växla till 2an, 3an o vidare.
Växla på slangen är inte alls så svårt som man tro det är.

Så börja du med 1an även fall det känns lite ostabilt.
brukar ligga i ca 20-25 när jag plockar upp den då.

Marron skrev:

fan va glad jag e att jag valde 660 istället för 625, kan fan i princip gasa upp den på 3:an

semper skrev:
2152301 fan va glad jag e att jag valde 660 istället för 625, kan fan i princip gasa upp den på 3:an

Min 625 med helsystem känns betydligt rappare än en original avstrypt 660, och jag är glad att jag inte valde 660 :)

-PLM- skrev:
2152421 Min 625 med helsystem känns betydligt rappare än en original avstrypt 660, och jag är glad att jag inte valde 660 :)

fast för samma peng hade du ju kunnat haft en 660 med helsystem? :P
aja, va inte meningen o racka ner på 625, säkert asnajsa dom med, smaken är ju som :arsele och tur är väl det :)

semper skrev:
2152437 fast för samma peng hade du ju kunnat haft en 660 med helsystem? :P
aja, va inte meningen o racka ner på 625, säkert asnajsa dom med, smaken är ju som :arsele och tur är väl det :)

Exakt.. stod och valde mellan dom nya i butik, och jag ville ha elstart. Inte ångrat mig en sekund efter att ha kört flera 660. Känns som samma hoj, fast jag har elstart när man busat med benke batong och får tjuvstopp :)

Ska inte det vara en pigg hoj? :va Med endurodrevning så gick husan upp på 5an. Nu med motardfälgarna så är i af 3an inget problem på enbart gas. Det underlättar en hel del när man skall lära sig om hojen orkar.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan