Slanga med 640

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Tja.

Tänkte kolla med er som kör 640 motard. Vilken växel samt c.a hastighet kan ni dra upp den på? Samt vad har ni för c.a toppfart?
Vad har 640 för drevning original?

Jag får ner i 2:an i c.a 50-60km/h för den ska orka. Där sitter 15/42 drevning och den toppar c.a 160km/h
Jag har hört att där ska sitta 17/42 original. Om min då är nerkuggad 2kuggar fram så borde där vara bättre ork och mindre toppfart.

/Janne

Fan va skumt: Där ska vara 17/42 original och min har 15/42 och den orkar bara på 2:an och där är ändån hög toppfart. Hmmmmmm

Hmm skumt.men den gör 160-165km/h. Men sen så måste man ner i 2:an i 50-60. Om man slänger på 16 eller 17 så borde man kunna hålla lite högre fart i 2:an när man drar upp den

D gör den inte:huvet Den kanske e slö:va hmm detta var inte bra.

2 kugg ner fram är väldigt mycket, motsvarar 6 kugg upp bak. Så den ska vara ganska arg.

Min Kawa har motsvarande omdrevning, 1 ner fram, 3 upp bak, och den är sjukt mycket argare än orginal ;)

Har helt samma situation som gluffis med min 03a. Har en gång haft upp den i 170 men då dog den genast jag släppte på gasen ;) Helt omöjligt att få den att resa sig på 3an med orginal drevning...

Mmmmm Strulas:mad: Jag har en polare som har en 690 -12 med massa lullull.Han kör sidan om mig i 100 fast i 3:an och drar upp den som ingenting:huvet sen e det bara i med 4:an 5:an c.a 140 på bakslangen.Lite avis man blir :mad:

Men min är nerkuggad till 15 så den borde fan orka:mad: ska slänga på 16 eller 17 så kan man hålla lite högre fart på 2:an när man slänger upp den

Hehehhe jo.Man kan säkert stutsa och rycka i den. Men jag vill ge den koppling och gas bara :) Får testa alla trim delar som finns :) Den ska gå i 3:an :)

Hell no. Har haft rutinerade slang åkare som har testat och den har bara lyft en halv meter från marken,kvittar hur mycke man än provocerar den. Där e helt enkelt ingen ork i den för 3:an

Är det en -03 vi pratar om eller är den modellen nyare för den går på 3:an men ej den gamle.Dom måste gjort något. D e ju klart,jag har en polare som har en 625 -05 men den är lättare och där sitter lite bättre saker original än på 640:in

Vilken hastighet gör du det i ismannen?
Min e ju nerkuggad så den borde ju klar det.Den är väl sleten:huvet

Ligger väl i 50 kanske, sitter ganska långt bak. Pröva annars att stå på ett knä, funkar oxå bra. Min är en -02 med öppnad luftburk och sebringdämpare.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti