Slang som tåler bromsvätska?

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Är på jakt efter slang som tål bromsvätska. Ska sitta mellan Vätske behållaren och bromspumpen till bakbromsen på min yzf 750r. Anledningen är att jag bytt bakram och den gamla slangen inte är tillräckligt lång.

Så var kan jag få tag på en slang som inte bromsvätskan svettas igenom?

hydroscand finns i helsingborg och dom har gott om slangar till dig. kommer inte ihåg om det heter hydroscand i ängelholm, men det finns en firma som har slangar till dig i ängelholm också. på mitt förra jobb var jag och hämtade diverse slangar där. finns även den där firman (vad den nu heter) som har en massa jordbruksmaskiner mellan lyft & bygg-maskiner och munka ljungby. dom har även slangar till dig.

MVH Phille

hydroscand finns i helsingborg och dom har gott om slangar till dig. kommer inte ihåg om det heter hydroscand i ängelholm, men det finns en firma som har slangar till dig i ängelholm också. på mitt förra jobb var jag och hämtade diverse slangar där. finns även den där firman (vad den nu heter) som har en massa jordbruksmaskiner mellan lyft & bygg-maskiner och munka ljungby. dom har även slangar till dig.

MVH Phille

Fan vad gott! Ska kolla med dom imorgon, tack för snabb och konkret hjälp.

Sen har jag ju sett folk som bara har en slang istället för
bromsvätske behållaren. Är det också en silicon slang?

det är någon slags slang som klarar av hydraulolja iaf. finns säkert många olika sorters slang för den modifikationen. betydligt lättare att få det att funka med en behållare på styret :)

MVH Phille

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...