Slang som tål bromsvätska

kamoer

femhalva is the shit
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1 med wattlänk och k-kam
Söker slang mellan bromsvätskebehållare och bromspump som tål bromsvätska utan att fukta igenom. Bränsleslang från Biltema fungerade ej vilket jag visste på förhand. Silikonslang provat och fuktar igenom.
Jag vill ej ha svar som "kolla med hydroscand de borde ha" utan söker svar från de som VET vilken slang som fungerar och var den inhandlas.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Viton är ett bra material.
Eller så köper du nån billig bromsslang till nån bil och kapar bort anslutningarna.
 

Octa

Medlem
Gick med
19 Apr 2018
Ort
Strömsund
Hoj
R1 2006
Jag köpte min på just Hydroscand (50kr) men det finns säkert på andra ställen också...
 

kamoer

femhalva is the shit
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1 med wattlänk och k-kam
Tack för alla tips. Jag var faktiskt på besök i kungliga huvudstaden och passade på att svänga in på Kuntze i Västberga. Kom därifrån med en 15cm slangstump 8mm HYDRO'ECO för 12kr men jag är skeptisk..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad är det för innerslag i stålspunna bromsslangar? Jo PTFE. Det går utmärkt att köpa 1/4 tum PTFE slang.

Men jag skiter i att det grumlas och hårdnar. Vätskan skall ändå bytas årligen och då byter jag slang också. Kör med en transparent PVC slang som tidigare fanns i Biltemas sortiment. Har en 5m rulle och det går 30cm årligen....
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Googla "Tygon 2375" och välj valfritt inköpsställe. Avsedd för exakt detta ändamål och inget annat.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Någon som lyckats köpa Tygon 2375 i Sverige? Jag har bara hittat företag som säljer hela 15m rullar för dryga hundringen metern. Och Ebay är nedlusat med piratkopior från Kina för betydligt lägre priser. Måttligt sugen på att betala 50kr/m gör kinesisk fulkopia som borde kosta 4kr/m
 

kamoer

femhalva is the shit
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1 med wattlänk och k-kam
Ok, bra svar. Jag krånglade på slangen jag köpte från Kuntze och får se om det funkar. Den tidigare Biltema bränsleslangen fuktade igenom på någon vecka och gjorde bromsvätskan dassig/mörk på nån månad och det kändes inte helt ok med tanke på att det är bromsarna på en sporthoj.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Någon som lyckats köpa Tygon 2375 i Sverige?

Sverige vet jag inte, men flera bromsfirmor runt om i Europa har denna slang på metervara. Jag har en stump i garaget som jag har för mig att jag fick av Mode Performance (den engelske Brembodistributören som bl.a. driver Brembos service i Moto2 och Moto3). I Sverige är väl säkraste tipset att slå en signal till Acke Rising...?
 

kamoer

femhalva is the shit
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1 med wattlänk och k-kam
Monterade 8mm HYDRO'ECO som jag köpte på Kuntze. Efter två månader fuktar även den igenom.
För sitt tilltänkta ändamål säkert bra - till bromsvätska skit.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
kolla på ebay, finns original HRC grejor bla, svagt gröna slangar och de brukar komma med tätplugg för den "öppna" ändan. pris.....en spotstyver inkl frakt från england tex.
brukar vara en vältilltagen längd, så kapa en dm eller så gör att det räcker till ett antal bromsar. finns 2 olika diametrar (för frambroms res bakbroms= olika diametrar)

//jj
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Mitt tips är att du åker ner till Robban's SpeedShop och kolla vad Robban har att erbjuda.
Rinnmansgatan 12
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top