Slang i motardhjul ???

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Jag har en uppsättning motardfälgar som jag tänkte slänga på 525:an om en månad, då jag får tillbaks kortet :-)

Det jag funderar över är om man måste ha slang till hjulen eller om det går bra med bara däck?

Anntar att jag måste ha slang, då det är ekerfälgar, men jag vet ej helt hundra. En utav mina ekrar är borta från bakhjulet, har det någon igentlig betydelse, då jag inte tävlar med hojen?

//Lilja

Skicka dom till fixarfarbrorn i örebro så bygger han om dom till slanglös, han gör slanglöst till svenska eliten i supermoto, pma husaharry här på forumet så löser han det åt dej

Skicka dom till fixarfarbrorn i örebro så bygger han om dom till slanglös, han gör slanglöst till svenska eliten i supermoto, pma husaharry här på forumet så löser han det åt dej

Okej, drar ett pm till honom. Annars så måste man ha slang i eller?

Vad gör det för skillnad om jag skulle köra utan slang???

Fan va gött att du får tebax kortet snart! Då måste vi ut å bränna tillsamans. Lagom sugen nu va?:pannkyss

Häng med oss å köra bana på åland vetja. Det e i slutet av augusti. Jag har nog en plats kvar i kärran. Det var grymt ball förra gången.

Last edited:
Okej, drar ett pm till honom. Annars så måste man ha slang i eller?

Vad gör det för skillnad om jag skulle köra utan slang???

Kör du utan slang så försvinner luften...

Harrys slanglösa sparar närmare 1kg i vikt jämfört med att ha slang, sen slipper man krånglet med slang när man kränger däck. Jag har kört det i 1-2 år och det funkar utmärkt.

Kör du utan slang så försvinner luften...

Harrys slanglösa sparar närmare 1kg i vikt jämfört med att ha slang, sen slipper man krånglet med slang när man kränger däck. Jag har kört det i 1-2 år och det funkar utmärkt.

om man inte sätter på däck från 1800talet :D :D :D som är hårdare än bakelit

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...