Slang, däck

Guno

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Cbr 125r
Tjabba tjena hallå!

Är ny här på forumet så var milda med era kritiker angående fel forums gren o allt sånt..

Jo min lillebrosa ska köra upp för 125 snart och har köpt in en gammal Honda Xls 125;a
Bild ; http://www.blocket.se/vi/11383373.htm?ca=11_s
Men doc så är slangen i framhjulet paj och vi måste köpa in en ny :va
Har kollat runt på lellesmc och lite sånt men hittar verkligen inte :confused:
Så var tvungen att dra upp en tråd här för att fråga..
Har sökt angående de på det här forumet, kollat i trådar angående reservdelar men hittar verkligen inte rätt ;/, kanske är dålig på hitta men har försökt så gått jag kan!

Tack på förhand
/Guno

Tjabba tjena hallå!

Är ny här på forumet så var milda med era kritiker angående fel forums gren o allt sånt..

Jo min lillebrosa ska köra upp för 125 snart och har köpt in en gammal Honda Xls 125;a
Bild ; http://www.blocket.se/vi/11383373.htm?ca=11_s
Men doc så är slangen i framhjulet paj och vi måste köpa in en ny :va
Har kollat runt på lellesmc och lite sånt men hittar verkligen inte :confused:
Så var tvungen att dra upp en tråd här för att fråga..
Har sökt angående de på det här forumet, kollat i trådar angående reservdelar men hittar verkligen inte rätt ;/, kanske är dålig på hitta men har försökt så gått jag kan!

Tack på förhand
/Guno

Jag skulle ringa någon däck firma, kolla upp vilka mått du ska ha och så har dom det säkert. Sök på gulasidorna.se:tummenupp

Jag skulle ringa någon däck firma, kolla upp vilka mått du ska ha och så har dom det säkert. Sök på gulasidorna.se:tummenupp

OKej :)
Men borde de inte vara samma mått till alla orginal xls;or ?
Och isåfall så borde man väl kunna hitta en "orginal slang" som man kan beställa typ via posten eller ngt?,, eller är jag helt ute o cyklar? :(

o vad kan de tänkas vara för mått?.. :va

Last edited:
Finns det ngn hemsida där man kan få se gammla honda modeller?
125or

OKej :)
Men borde de inte vara samma mått till alla orginal xls;or ?
Och isåfall så borde man väl kunna hitta en "orginal slang" som man kan beställa typ via posten eller ngt?,, eller är jag helt ute o cyklar? :(

o vad kan de tänkas vara för mått?.. :va

Du får kolla upp måtten själv, om du nu ska byta slangen så är det väl inga problem:tummenupp Vad menar du med orginal slang? Tvivlar på att det finns en slang som tillverkades till 78:ans modell ( no offense)

Du får kolla upp måtten själv, om du nu ska byta slangen så är det väl inga problem:tummenupp Vad menar du med orginal slang? Tvivlar på att det finns en slang som tillverkades till 78:ans modell ( no offense)

Asså "orginal storlek på slangen" ;)
Kollade på slangen om det stog ngt på eller nått, men vet inte riktigt vad jag ska leta efter.. Står lite text men aa, lite tips?

Hitta (på slangen) en text där de stog E101, en text där de stog made in japanane, och en där de stog "2.74-21 3.00-21"

:s ngt viktigt som jag har misat?

2912858 Hitta (på slangen) en text där de stog E101, en text där de stog made in japanane, och en där de stog "2.74-21 3.00-21"

:s ngt viktigt som jag har misat?
Japp för det är storleken på slangen :hihi 2.74" tjock 21 diameter till 3" tjock 21" diameter:D

Lycka till med uppkörningen :)

Japp för det är storleken på slangen :hihi 2.74" tjock 21 diameter till 3" tjock 21" diameter:D

Lycka till med uppkörningen :)

Haha ops, men då löste de sig ju :D
hah tack hopps de ska gå vägen :)

En sak till, vart är rekomenderat att beställa ifrån?, hört rykten om att lellesmc är snuskigt sega..

lokala däck krängarn lär ha hemma annars :) eller moppe handlarn, eller mc handlarn, personligen hatar jag post order för det tar sån tid!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla