Slangåkning

wolfman

I live for this shit !
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
-04 Gixxer 1000
Nu har d börjat släppt lite me ringrosten å ja har börjat känna hojen lite bättre (har hunnit me 70 mil sen ja köpte den för en nån månad sen). Men en liten fundering : När ja plockar upp den på slangen å åker på fotpinnarna börjar den "jazza" fram å tillbaka ibland, vid olika hastigheter dessutom. Å d e inte vinden som ställer till d lr att ja flyttar på mig på nåt sätt. Men detta händer bara ibland alltså...hmm...Underligt. Nån som har samma dilemma ?

ibland är det så för mig med, men då är det oftast för att vägen är spårig.

Håll jämn gas, håll inte på flacka och dutta upp o ner med gasen hela tiden.
Balansera istället med dig själv som vikt genom att flytta bak och fram, när du väl hittat balanspunkten (sjukt mycket högre upp än vad man tror och vågar sig på att testa i bärjan) så kan du ligga med jämn gas hur länge som helst.

Ha hela tiden ett finger på kopplingshandtaget och en vakande fopt över bakbromsen och var berädd. När du lärt dig hålla jämn gas så lovar jag att dina fenomen kommer försvinna

Många blir prylfixerade och tror de handlar om nå skrot på hojjen när de ser nån annan klara det på en annan hoj hur galant som helst men det handlar alltid om tekniken. En bra slangare kan åka på slangen med vilket fordon som helst :)

Lycka till :banana

Jag tror att de beror på hojen jag. Förra sommaren hade jag en Hornet 600 som gick spikrakt i alla lägen på slagen. Min vart en 01. Polarens -99:a däremot är hopplös att köra. Den vinglar som fan. Fattar inte vad det kan vara men helt klart är ju att de beror på hojen. Våra maskiner vart ju trots allt nästan identiska.

Kan det inte ha med lufttryck, bakdämpare och andra ting som har med rörelseenergin att göra?
Jag är en sopa på slangen men jag VET att det är mitt infernaliska "mjölkande" som är boven i dramat och bättring ska det bli!!!

Hoppas jag blir en klippa efter sommaren 2029. :tummenupp

Tjena!
Ville bara tala om att jag har en polare som har kört från Stockholm till Nyköping på slangen utan ett enda nedslag. Det är ca 10mil...

Respekt till honom! :Bugar

donziR1 skrev:
2208101 Tjena!
Ville bara tala om att jag har en polare som har kört från Stockholm till Nyköping på slangen utan ett enda nedslag. Det är ca 10mil...

Varför är det alltid... : "-Jag har en polare som..." :rolleyes:

Det var säkert under rusningstrafik oxå.... från centralstationen...:tungan

Jaa....Tekniken min e skaplig. Vet ju lixom hur man gör, hehe. Men d här problemen hade ja aldrig me förra hojen, Gixxer 750. Å däcket e nytt så d beror inte på d. Men ja tror oxå att d lutar att d e nån dämparinställning. Detta inträffar bara då ja står å åker, inte när ja sitter.
Dämparinställningar förresten.....Tycker hojen e lite väl mjuk då man pressar den hårt i högre hastigheter, svampar bak. Ska man ge sig på å pillra på inställningarna, har fått för mig att man snarare förvärrar än förbättrar om man inte riktigt har koll på d ?

donziR1 skrev:
2208101 Tjena!

Var det han på den framhjulsdrivna knallerten?

ilstallione skrev:
2208331 Var det han på den framhjulsdrivna knallerten?

Jo det verkar ju finnas en hel del avundsjuka på det här stället. Och jag har "vänner" som är jävligt grymma på att åka hoj!!

donziR1 skrev:
2213566 Jo det verkar ju finnas en hel del avundsjuka på det här stället. Och jag har "vänner" som är jävligt grymma på att åka hoj!!

Att leva (eller hävda sig) genom andra är bara patetiskt.

donziR1 skrev:
2208101 Tjena!

Är det robban (grisrobban) du menar för han är grym på slangen :yoparty :tummenupp

donziR1 skrev:
2213566 Jo det verkar ju finnas en hel del avundsjuka på det här stället. Och jag har "vänner" som är jävligt grymma på att åka hoj!!

Hela detta forumet har vänner som är grymma på att köra hoj...
Vill inte verka otrevlig nu, men om du inte kan ta kritik för det du skriver i ett publikt diskussionsforum kanske du ska överväga att vara tyst i fortsättningen.
Det hör liksom till att ifrågasätta en del man läser på internet. :)

Om nu ngn skulle ha kört mellan Sthlm o Nyk så borde det blivit filmat o dessutom borde det vara känt (iaf inom stuntkretsen)

Tills bevisat är vederbörande OSKYLDIG till den "körningen"

.../Yoshi (med viss ironi i inlägget)

Yoshi_gixxeRR skrev:
2214631 Om nu ngn skulle ha kört mellan Sthlm o Nyk så borde det blivit filmat o dessutom borde det vara känt (iaf inom stuntkretsen)

Tills bevisat är vederbörande OSKYLDIG till den "körningen"

.../Yoshi (med viss ironi i inlägget)

Var inte sån nu, var och varannan klar ju en tiomilawheelie idag... :tummenupp

ilstallione skrev:
2214637 Var inte sån nu, var och varannan klar ju en tiomilawheelie idag... :tummenupp

Oja, Det e inte ens jobbigt att köra så långt på slangen :rolleyes:

Har själv provat mellan roslagsstoppet o norrtälje (finns på film)
Men slog ner ett antal ggr pga ont i händer, okonsentrerad, trafik osv osv...

Finns ett fåtal som jag tror kan klara det (o skulle det göras skulle jag veta det...)

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
2214662

Spara framdäck, slanga, handleder, koncentration

.../Yoshi

Saken är ju mer den att när man skriver något sådant extremt får man kanske räkna med att folk tvivlar och vill ha någon sorts "bevis".

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back