Slamball

• Thread starter Thread starter Socrates
  • Start date Start date
SJUKT häftigt! Riktig basket, inte kärringvarianten utan kroppskontakt. Så ska det se ut..! :yoparty

Har aldrig fattat det där, ta en vanlig bollsport typ innebandy, golf, hockey och släng på lite metal eller rap så blir det plötsligt häftigt att lukta svett och ha lagväst?
Det värsta är ju när typ sportspegeln kör en kaskad av målbilder från typ allsvenskan så folk ska tro att svensk fotboll är spännande.

Slamball my ass, studsmattekorgboll är det där - men det låter inte lika hEftItt. :brynad

Sport är B.

fy fan

Markus skrev:
2129629 Har aldrig fattat det där, ta en vanlig bollsport typ innebandy, golf, hockey och släng på lite metal eller rap så blir det plötsligt häftigt att lukta svett och ha lagväst?
Det värsta är ju när typ sportspegeln kör en kaskad av målbilder från typ allsvenskan så folk ska tro att svensk fotboll är spännande.

Slamball my ass, studsmattekorgboll är det där - men det låter inte lika hEftItt. :brynad

Sport är B.

fy fan

människor utan bollkänsla brukar ha den åsikten om sport :tungan

Markus skrev:
2129629 Har aldrig fattat det där, ta en vanlig bollsport typ innebandy, golf, hockey och släng på lite metal eller rap så blir det plötsligt häftigt att lukta svett och ha lagväst?

Sport är B.

fy fan
Du blev mobbad i omklädningsrummet i grundskolan va?

Ne amerikask fotboll e fortfarande roligare.

Desutom kunde dom inte bestäma sig för om dom skulle ta rap eller metal så de blev limpkakan.

SirDave skrev:
2130376 människor utan bollkänsla brukar ha den åsikten om sport :tungan

Word! :fakta

Han blev nog alltid vald sist på gympan i skolan!

Idrott luktar svett.

Riktig sport luktar bensin.

Nåt säger mig att det nog är ganska lätt att skada sig. Kan inte vara kul att springa in i nån som är 2 meter och väger 120 kg. Eller ännu värre o hoppa in i dem o få en armbåge i ansiktet. Man har nog varit med om skönare upplevelser!

Det var bara sporter med lite tuffare kroppskontakt jag var bra på, bollkänsla har jag aldrig haft, men jag brukade springa omkull motståndarna så dom andra fick leka med bollen ifred.

Handboll kan vara tufft det med, bara man har en tolerant domare (dvs en gympalärare som visste att jag egentligen hatade gympa och bara tyckte det var kul att få röja på plan)

Annars håller jag med, riktig sport innefattar motorer och depåbrudar :yoparty

Bortsett från studsmattorna och att de där grabbarna faktiskt lyckas få i bollen i korgen så ser det ju precis ut som en gympalektion på gymnasiet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg