Slaktarn' från Götene

• Thread starter Thread starter rah
  • Start date Start date

rah

Förmodligen snyggast
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z750 -06 svart
Hej! Träffade en gammal klasskamrat på ett kalas under lördagen den 3e. Vi kallar mannen Johnny Hjort!
Han kör(tror jag) en Kawa zxr och var ute på landsvägen och körde snabbar än 70kmh (140+) då ett rådjur bersärkar fram ur buskaget. Rådjuret hinner inte riktigt sabba Johnnys planer, det kommer nämligen inte fram i tid för att få kroppen framför mc'n utan endast huvudet dyker fram vid kåpan och bokstavligt klyvs, käken lossnar och hornen blir demolerade och resten av kroppen blir en aning vriden. Kåpan går sönder, f broms lossnar, växelspak lossnar men vår hjälte kör vidare utan att ens stanna, senare den dagen återväner vår vän för att finna att innehållet i skallen på rådjuret har fallit ner under huvudet.

Det kan man kalla änglavakt :Bugar

men allvarligt va är det för någon som inte stannar när man kör på ett Rå djur.. :7peta

Hjälte :va

Om nu ens det där skulle vara någon slags sanning i den berättelsen, så verkar han vara ett rikspucko!!!!

Han lyckades göra en hel del lagbrott med sitt handlande.

Ta den om rödluvan när du e på G :rofl :rofl :rofl

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
2219008 ... så verkar han vara ett rikspucko!!!!
...

Han va ju trots allt från Götene...

Hur kör man utan frambroms och utan växelspak föresten? Kul historia men det är nog ingen som blir impad...

Heeeregud vilket pucko som inte stannar å kollar hur det gick för rådjuret :fatta!
Hjälte :va var då någonstans?

Ymmot skrev:
2219025 Heeeregud vilket pucko som inte stannar å kollar hur det gick för rådjuret :fatta!
Hjälte :va var då någonstans?

Hur det gick för rådjuret? Det stendog ju! plus att han ringde markägaren ca 10 min efter.

rah skrev:
2219057 Hur det gick för rådjuret? Det stendog ju! plus att han ringde markägaren ca 10 min efter.
Ja uppenbarligen visade det sig att det dog men hur visste han det om han inte ens stannade?

Kenya skrev:
2219070 Den mesta onödiga och dummaste tråden hittils... :7peta
Nja det tycker jag nog inte... Ibland måste man få reda på att man lider av total empati-avsaknad.....

Mr Helmut skrev:
2219067 Men man är skyldig att stanna och märka upp platsen där olyckan skedde

Gäller inte det bara om djuret är skadat och springer till skogs igen?
Uppmärkning måste väl göras då för att eftersök ska kunna göras m.h.a. hundar. Ligger det ett stendött rådjur i diket är det väl en tillräckligt tydlig uippmärkning av olycksplatsen???

Man är SKYLDIG att rapportera VILTOLYCKOR till POLISEN!!!

Att köra vidare tyder på att personen saknar all ev empati han ev hade...

.../Yoshi

EJ MENAT FÖR DEBATT men men

Det var inte meningen att det skulle bli sånt liv av detta. Ville bara dela med mig om en händelse som inte händer en varje dag!

rah skrev:
2219095 Det var inte meningen att det skulle bli sånt liv av detta. Ville bara dela med mig om en händelse som inte händer en varje dag!
Ehh, nä...
Det hoppas VI ALLA att detta inte händer ofta!!!

Tänk innan du postar nästa ggn, du får inte alltid den responsen du vill ha...
(fortfarande fundersam över själva "HJÄLTE" grejen :va )

.../Yoshi

Det ABSOLUT minsta man kan göra (efter att kontrollera om djuret är dött) är att dra djuret från vägen så ingen annan kör på det ...

Jag skickar ett "Fuck it!" - Diplom på posten...

rah skrev:
2219095 Ville bara dela med mig om en händelse som inte händer en varje dag!
Tyvärr så händer det varje dag att folk kör på/över oskyldiga djur men är så in i helvete lata/stressade att de inte orkar stanna å ta ansvar.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back