Slakt av Tamiler - Inte synd om dom?

Status
Ej öppen för fler svar.
Vilka har läst bibeln? Inte jag, men som svar på din fråga - Jag har aldrig hört talas om tamiler i bibeln men jag värderar dem definitivt inte lägre för det. Inte heller känns palestinierna mig närmare än tamilerna av nämnda påstådda orsak.

På religionstimmarna har många läst bibeln, när de konfirmerades, ett antal långfilmer om Jesus etc., inga tamilier där inte, de är inte mindre värda men man kan inte bry sig om hela världen.

Shit! vi är avslöjade. Nästan hela mc- kollektivet är egentligen hemliga Hamas agenter, som har i uppdrag att ta över SH under året. Det är därför vi bara värderar palestinska liv, alla andra orättvisor i världen är vi heltlikgiltiga för. Snart kommer det väl rulla in en och annan självmordsbombare på en Reta och Gixxer på Rosenhill
Och ordet bombrepa på Bulten kommer att få en helt annan innebörd i framtiden.

Tycker inte det är så smart för TS, att lufta sina konspirationsteorier offentlig

Givetvis så bryr sig svensken mer om det som rapporteras i tidningarna o syns i TV än konflikter som vi knappt får någon info om.

Israel-konfliken marknadförs helt enkelt mer än Sri-Lanka konflikten.

Kan man sedan lätt skicka reportrar som kan ta häftiga filmer från krigen så är det kanon för uppmärksamheten.

Last edited:
Det är precis vad det gör.. Det var därför insamlingarna till thailand slog alla rekord efter tsunamin medans länderna runt omkring bara fick en bråkdel...

Håller med där. Men hur Pk är det egentligen?

Men fortfarande så är Sveriges relation till Israel betydligt närmare och bättre än den till Sri Lanka.

Och ja, visst är det egoistiskt att bry sig mer om de nära men det är en mänsklig "egenskap" som man ibland får försöka ta ur sig själv....

Men de som mest högljutt värnar palestinska liv är så snabba att fördöma andra som hjärtlösa, därför tycker jag inte det är mer än rätt att kräva lite mindre subjektivitet från de personerna. Håller inte med om att Sverige skulle ha en bra relation till Israel. Den allmänna uppfattningen i Israel är att de flesta svenskar är emot dem.

Däremot finns en annan skillnad som gör att folk reagerar mer på israels aggression änd en i Sri lanka och det är att många nog tror bättre om israel än att de ska göra som de gjorde.

För att att en helt påhittad men pedagogisk liknelse så skulle vi nog bli argare om Finland plötsligt började förfölja sina samer än om någon bananrepublik i Afrika gjorde samma sak med någon av sina minoriteter..

Man har helt enkelt större förväntningar på vissa länder än andra vilket gör ilskan större när dessa förväntningar krossas....

Jo, men när argumentationen ändå är att civila blir lidande borde samma känsla gälla folk i bananrepubliker.

Jag håller med dig om din förklaring på det stora hela även om jag mer skyller det på media men ser det inte som någon ursäkt. Jag väntar fortfarande på att de mänskliga sköldarna ska visa sin medmänsklighet i tex Sudan eller Sri Lanka. Deras trovärdighet försvinner helt i mina ögon. Den enda orsaken till att de inte åker till Sri Lanka nu skulle väl vara att det är för farligt, vilket då enbart bevisar att det inte är så hemskt i Gaza som man låter påskina. Jo, jag känner till hon som blev skjuten i benet på Västbanken.

Och åter, jag tror inte svenskar i allmänhet tror så gott om Israel som du påstår.

Givetvis så bryr sig svensken mer om det som rapporteras i tidningarna o syns i TV än konflikter som vi knappt får någon info om.

Israel-konfliken marknadförs helt enkelt mer än Sri-Lanka konflikten.

Kan man sedan lätt skicka reportrar som kan ta häftiga filmer från krigen så är det kanon för uppmärksamheten.

Precis. Och dumma svennebanan ser ju aldrig utanför boxen.

Last edited:
Japp, dra alla svennebananer över en kam. :gnissla

(är ursvenne själv)

Ta åt dig om du vill :hihi Svennebanan för mig är ca hälften av svenskarna dvs de som inte klarar av att tänka själva och oftast tillhör den rödgröna röran.

Som vanligt har du helt fel, men varför tror du det?

Ja det är väl ganska självklart varför. Du blir eld och lågor när någon inte delar din uppfattning i Gazakonflikten men säger själv att du inte bryr dig när barn slaktas på Sri Lanka. Dum fråga tycker jag faktiskt.

AFAgänget som bor i kollektiv & spelar blockflöjt, vilka trodde du? :confused:

:hihi

Näe det var väl ungefär det jag hade förväntat mig. Men jag tror även att du skriver vi för att du inte riktigt är van vid att ta eget ansvar och stå för dina egna åsikter utan att känna att du har nån slags grupp i ryggen.

För nåt riktigt svar på det har du inte va? Det är lättare att försöka skämta bort det, det förstår jag.

Shit! vi är avslöjade. Nästan hela mc- kollektivet är egentligen hemliga Hamas agenter, som har i uppdrag att ta över SH under året. Det är därför vi bara värderar palestinska liv, alla andra orättvisor i världen är vi heltlikgiltiga för. Snart kommer det väl rulla in en och annan självmordsbombare på en Reta och Gixxer på Rosenhill
Och ordet bombrepa på Bulten kommer att få en helt annan innebörd i framtiden.

Tycker inte det är så smart för TS, att lufta sina konspirationsteorier offentlig

Och där har vi vi-mentaliteten igen. "Nästan hela mc-kollektivet" skriver du. Är det det tiotal medlemmar som inte tyckte Israel hade rätt att försvara sig mot Hamas som du kallar "Nästan hela mc-kollektivet"?

Förövrigt är hela ditt inlägg patetiskt och ett tecken på riktigt dålig humor.

Last edited:
Bosse Uzi har helt rätt i att det är störande men det finns ganska förklarliga skäl till att Israel känns hetare för CNN, BBC och SVT jämfört med Tamilien, vart det nu ligger.

Antisemiterna tar sin chans, till det finns inga "men" att lägga till.

Bosse Uzi har helt rätt i att det är störande men det finns ganska förklarliga skäl till att Israel känns hetare för CNN, BBC och SVT jämfört med Tamilien, vart det nu ligger.

Jag tror iofs inte att det bara är antisemitism som spelar in där, palestinakonflikten har nästan allt som gör en nyhetsstory bra i mediasammanhang. "Stora" Israel med USA i ryggen mot "lilla" palestina, stenar mot stridsvagnar osv. Religiösa motsättningar säljer också, och att det är så enkelt att hålla isär dem som slåss underlättar säkert. Judar mot muslimer - busenkelt att välja sida. Varför muslimer spränger andra muslimer i småbitar i Irak har jag ännu inte hört en vettig förklaring till på tv-nyheterna. Och alla konflikter som USA är inblandade i, direkt eller indirekt, är ju såklart bra för tittarsiffrorna.

Bosse Uzi vill få till opinion för sin vapenfetish . Något som även israelerna har visat att de har genom vedergällning med diverse fosforleksaker. Det gillar media, show ska det vara för att ge bra TV.

Men genom att fokusera på Tamilien.....Som du säger, vad det nu ligger.
Misslyckat, inga heftiga vapen.

Märkligt...

Folkmordet i Rwanda som skedde på 90 talet är en av de grymmaste samt i antal döda i folkmord, sen efterkrigstiden. Inget samfund gick in.
Dock var inga heftiga vapen inblandade, vanligtvis sketna maschetes huvudvapnet.

Folkmordet i Rwanda som skedde på 90 talet är en av de grymmaste samt i antal döda i folkmord, sen efterkrigstiden. Inget samfund gick in.
Dock var inga heftiga vapen inblandade, vanligtvis sketna maschetes huvudvapnet.

Nej just det, och var var demonstrationerna? Var befann sig det så medmänskliga vänsterpacket då? Dubbelmoral.

...men säger själv att du inte bryr dig när barn slaktas på Sri Lanka.

Nu är du där och hittar på egna saker igen. Vart har jag skrivit att inte bryr mig när barn slaktas på Sri Lanka?

Näe det var väl ungefär det jag hade förväntat mig. Men jag tror även att du skriver vi för att du inte riktigt är van vid att ta eget ansvar och stå för dina egna åsikter utan att känna att du har nån slags grupp i ryggen.

För nåt riktigt svar på det har du inte va? Det är lättare att försöka skämta bort det, det förstår jag.

Nu är du där och gissar hej vilt igen, blir det inte lite jobbigt i längden? Vi är alla som inte har startat en tråd för att diskutera detta. Vi är alla som inte orkat engagera oss i lankersernas öde. Frågor på det?

Nu är du där och hittar på egna saker igen. Vart har jag skrivit att inte bryr mig när barn slaktas på Sri Lanka?

Nu är du där och gissar hej vilt igen, blir det inte lite jobbigt i längden? Vi är alla som inte har startat en tråd för att diskutera detta. Vi är alla som inte orkat engagera oss i lankersernas öde. Frågor på det?

"Vi som inte orkat engagera oss" = vi som inte bryr oss = Du bryr dig inte vad som händer där. Enkelt, du säger det igen.

Dessutom skriver jag faktiskt vad jag tror är anledningen till varför du skriver vi. Du väljer att kalla det gissa. Vart vill du komma? Vill du bara jävlas som vanligt?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey