slaglängd på minimoto!!!! ?

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
hey.. ska trimma min minimoto kinamodell ( 14x )

undrar nu om ngn vet va de e för slaglängd på en sådan i 49cc ?

ja har letat på internet o blir snart galen.. måste ha reda på de, ja kan inte fortsätta annars:huvet hehe.. ajja

tacksam för svar! om inte väääldigt tacksam! =)

hey.. ska trimma min minimoto kinamodell ( 14x )

undrar nu om ngn vet va de e för slaglängd på en sådan i 49cc ?

ja har letat på internet o blir snart galen.. måste ha reda på de, ja kan inte fortsätta annars:huvet hehe.. ajja

tacksam för svar! om inte väääldigt tacksam! =)

jag tror de är runt 32,5 har jag för mig ?
MVH Niklas

Inte för att jag vet om det är samma slaglängd som på våra tävlingshojar, men vi har 39,2mm, men det är ju bara och mäta om du ändå ska riva motorn.

jag tror de är runt 32,5 har jag för mig ?
MVH Niklas

okeeej =) jo de verkar funka.. ;P härligt.. då e de bara o fortsätta.. men nu har ja en fråga till angående walbro förgasare.. :tummenupp

jo ja hittade en röjjsågsmotor :D de e exakt samma svänghjul o förgasaren som på minis o va en walbro me lite konstigt insug ? tror då att dom ser likadana ut på alla men endå konstigt... största problemet, de e lite pinsamt men ja vet inte vilket håll den ska sitta åt! ?? hahah.. de ser ut o gå åt båda hållen.. (upp, ner) o de e en spjällförgasare... kan skicka me en bild om detta nu går.. har inte testat de förut men ja gör de;P

vill veta så mkt som möjligt om den o om den e bra till en minimoto ( 14x ) som ja mest ska fila på ;P

även detta vita plast "förinsug" som ja skulle kalla de vet ja inte vilket håll de ska sitta åt.. går oxå åt båda men ser ut o kvitta.. ? behöver detta ha en speciell längd eller kan ja bygga om den? för luftfilter mm.

tacksam för så mkt svar som möjligt!

Bifogat

• walbro 008.jpg
    walbro 008.jpg
    43.2 KB · Visningar: 49
  • walbro 009.jpg
    walbro 009.jpg
    46.8 KB · Visningar: 55
  • walbro 019.jpg
    walbro 019.jpg
    42.9 KB · Visningar: 47
39 e alldeles för långt =/ jo de går ju om man vill.. men tänkte inte behöva dela så pass mkt än.. bara porta o grejja ;P

Men om du ska porta och grejja så har du redan rivit ner den, då är det bara till och mäta....eller?

najj.. har inte kommit dit än... men ska rycka cylindern ngn dag snart.. tänkte på o byta förgasare nu först o främst.. tror ni denna funkar om man bygger nytt insug? den e på 15mm (tror ja, om ja mätt på rätt ställe :O ) ^^

ajja..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...