Slagit runt?

Har du slagit runt på slangen?

• Antal röstningar
    0

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Uppenbarligen så har ju var och varannan motardist slagit över på slangen. Du med?

Personligen tycker jag det är så jäkla onödigt att "dra över" hojjen så jag har aldrig pysslat med att åka längst upp där det är någon fara... Går ju ändå åka långt på bakhjulet ändå.

Däremot har jag vurpat 50 ggr under min quest for the crown så att säga ;D

Inte än, men då har jag aldrig lyckats komma så mycke högre än på bilden nedan... Känns som jag är skithögt och ska slå över fastän jag bara har framhjulet en spottstyver ovanför marken, men så är ju inte fallet... Jaja man lär sig väl komma upp lite högre med tiden :tummenupp

Bifogat

• tomasmotard3.JPG
    tomasmotard3.JPG
    79.5 KB · Visningar: 144
Har inte lyckats göra det på bågen än men det kommer väl ?
Tänkte försöka hålla mig ifrån att klota :tungan :tungan

men men :yoparty

eisbaer skrev:
Uppenbarligen så har ju var och varannan motardist slagit över på slangen. Du med?

Man lär sig av sina misstag sägs det väl :) Sen jag började åka hoj i början av sommaren så har jag ramlat 2 ggr. En highsider i en rondell och har slagit över en gång när jag tränat på att wheela. Så går det när man ger sig fan på att lära sig wheela på kortast möjliga tid hehe :3freak :hihi

UrbanTiger skrev:
Ahh för fan. Slagit runt på stan som fan i mina dar. Inget speciellt som gått sönder förutom en systembolagsruta och några soptunnor som farit åt helvete.
Man är bra dum ibland när man är full... har slutat med det nu :tummenupp

Schaas iväg me´re kattskrälle.

:pannkyss

Några överslag framåt, men inget bakåt. Klotat ett otal gånger... Försöker dock hålla mig på två hjul :3freak

Körde i princip hela sommaren 04 på en Lc4 motard och slog aldrig över.

Köpte min crf och dagen efter slog jag över på väg till garaget efter en tur, över en bro, missa bromsen och pang så låg man där och fick en ful buckla i fälgen...

Har inte lyckats stegra över med crossen än,man får väll bara hoppas att det inte blir som min bror gjorde i början av sommaren när det väl händer.Han körde på bakhjulet på fulla varv på femman med sin CR500 när gasen hängde sig,jag såg på och man vart rätt rädd och chockad :jisses
Sägas bör väll att det enda han hade på sig var jeans,tröjja,hjälm och crosskängor,men det gick väll bra för att vara i dom farterna han bröt bara handleden och skrapade upp sig en del :)

Inte bakåt, änsålänge. :gnissla
Men framåt har jag väl vickat över 5-6 gånger nu. :crash
Har väl även hänt att jag vickat åt sidan nån gång oxå faktiskt, av olika anledningar och i olika hastigheter. :tungan

Framåt en gång när jag tränade stoppies. Bara klotat 2 ggr, en high-sider i blöt rondell med KTM'n samt seriös dikeskänning förra helgen, men det var fullt av brännässlor och gräs så ingen fara skedd. Jag kör väldigt lugnt :tummenupp

Har slagit över bakåt endast 1gång så här långt men det lär nog bli fler gånger. Jag bara väntar på den gången då jag kommer att slå över framåt. Ajajaj

Har lyckats med att slå över 1 gång hitills men då har jag bara haft kortet i snart 3 månader. Fortsättning följer...

Last edited:
ett överlag...... men kan kalla det en meck tabbe... hade missat att sätta dit bygeln som håller wirarna på plats mellan styrfästena, gaswiern la sig runt ena skruven som håller styret under en balhjulskörning och när jag vred på styret så åkte trotteln i taket... 3:an på tomgång blen 3:an fullmutter.. det kändes....

Mcbudet skrev:
ett överlag...... men kan kalla det en meck tabbe... hade missat att sätta dit bygeln som håller wirarna på plats mellan styrfästena, gaswiern la sig runt ena skruven som håller styret under en balhjulskörning och när jag vred på styret så åkte trotteln i taket... 3:an på tomgång blen 3:an fullmutter.. det kändes....

Aouch! :rolleyes: :tungan :3freak :hihi

Skit händer! det tråkiga var att jag 2h innan vart på sjukhuset och plockat bort en hoffmanställning från handleden och frågade om jag fick belasta handleden! och det fick man! rakavägen till garaget och i skinstället och upp på husan för att leka... fick träffa samma läkare igen och sa att det gick inte alls att belasta den fullt. :gnissla .... 3 veckor i gips fick det bli :yoparty

Malmö-motard skrev:

Har slagit över två gånger bakåt, :crash

Ingen gång framåt,

och engång på sidan... :lol

Intressant tråd! Har haft lappen i 3 månader & lyckats med en dikeskörning halvsovandes med kapat nyckelben & skrapning på köpet. 2 veckor senare hämta ja ut hojen & fick köra lite lugnt då de fortfarande värkte lite från axlen. 3 veckor efter crashen var de dags igen. Slanga i 120-130 på treans växel lugnt & fint & rätt va de va så såg ja bara en stjärnklar natthimmel & satte mig på gatan. Då tänkte ja att de kanske va dags att släppa hojen. Kasa typ 70 meter sittandes på aset med biken 20 meter framför i ett fantastiskt spektakulärt gnistregn. Kolla stället dagen efter & de var en jäkla svacka i vägen där de hände. Tillomed så att asfalten var sprucken. Men ja fick inte en endaste skråma på mig själv. Inte ens ont nånstans. Jävla flyt att de inte var nåt skit i vägen för mig.

/m

Back