Slagborr. Vilken ska jag välja?

Våga vägra använda riktigt grejer!

Det finns ju inget som går upp emot att få slå in pluggen med hammare i hålet i betongväggen som tagit 30 min och fyra borrar att få till och ändå blir för litet tillslut eftersom du gjort slut på alla 5mm borrar från Clas Ohlson som du hade i verktygslådan och bara har pluggar till 5mm hål...

Eller att kämpa med ett och samma hål i 20 minuter och när du genomsvettig äntligen får applicera pluggen upptäcker du att borren rört sig så mycket i sidled att hålet är närmare 8mm istället för 5mm så pluggen bara snurrar när du ska dra i skruven och du inte har några större pluggar än 5mm.

Det är lycka det!

Syftar du på rödplugg så kan jag berätta att det är 5,5mm du ska använda. Kanske blir lättare.

Sånhär köpte jag för ett tag sedan:
http://www.hitachi-powertools.co.uk/spec/dh24pb3.html

Kostade runt 2500-3000 men den är kanon! Värd varenda spänn om man som jag kommer bo i lägenhet i et X antal år frammåt.
Snabbaste motorn i klassen, lätt och snygg ;) Stor manlighetsfaktor utlovas. Kerringa komme å ble så pilske :D

Borrar löjligt bra. jag har lånat polarens Bosh i ett år, men nu va det dags att köpa ny...
HI_dh24pc3l.jpg

Last edited:

Kostade runt 2500-3000 men den är kanon! Värd varenda spänn om man som jag kommer bo i lägenhet i et X antal år frammåt.
Snabbaste motorn i klassen, lätt och snygg ;) Stor manlighetsfaktor utlovas. Kerringa komme å ble så pilske :D

Borrar löjligt bra. jag har lånat polarens Bosh i ett år, men nu va det dags att köpa ny...
HI_dh24pc3l.jpg

Om man inte är yrkesman varför lägga 3000 kr på en borrmaskin? Hur många hål kommer du borra med den?

Exakt. Om du inte skall impa vid McD, glöm inte att ta med din flashiga borrmaskin.

:näsblod

Ja, det är ju därför vi kör MC :D

Behövs ingen hoj för att impa utanför donken. Man kan tjöpa en beggad MC-jacka på Blocket och låtsas att "Det är min GXSZZ-10000 som står därborta"

HI_dh24pc3l.jpg

SlagPorr läste jag visst i min stirrighet:D ...å när tråden var färdigläst så är det klart.

Köp kvalitet, du behöver ALDRIG mer köpa en ny maskin.

Rätt vad det är så står du där med ett eget husbygge, då har du maskin, eller en svärfar som behöver ett hål borrat, då kommer maskinen.:tummenupp

Då kan du sen även koppla på en dildo, det är power i däringa maskinen :rolleyes:

Syftar du på rödplugg så kan jag berätta att det är 5,5mm du ska använda. Kanske blir lättare.

Den brukar vara grå eller vit och komma från Clas Ohlson. Det står "5" på den. Vårt förhållande brukar vara kort, intensivt och sluta med att jag går lös med hammaren på den.

Den brukar vara grå eller vit och komma från Clas Ohlson. Det står "5" på den. Vårt förhållande brukar vara kort, intensivt och sluta med att jag går lös med hammaren på den.

Ok. Skitplugg till att börja med, men när du har borrat (djupare än pluggens längd) så blåser du bort damm och skit från hålet. Om du vill att det verkligen sprutar du in lite PL400 eller Casco Superset.

Tror du blir gladare av rödplugg. Hur många vill du ha?

Tycker samma gäller alla maskiner man köper.. Antingen köper man riktigt bra eller riktigt billigt! den dyra kan du ha i många år och kommer alltid göra dig glad och den billiga kommer säkert funka, kanske inte hålla lika länge men du har ialla fall inte betalt så mycket :tummenupp

Jag menade att om man bara ska borra ett par enstaka hål per år så duger det nog gott och väl med en 300-400 kronors maskin.

Det var det dem inte gjorde!
De klarade helt enkelt inte av mina väggar. Jag köpte nya borr varje gång, schucken slirade, borret slirade, allt tog en jävla tid!

Eftersom man är yrkesman till jobbet, så vet jag skillnaden. Fick helt enkelt nog o köpte mig en riktig som håller 10år till...

SDS-fäste på din borr, och man spara mycket ilska ;)

här har du en lagom borr klarar 200 m berg utan större bekymmer 4-5 tums borrskrona

Bifogat

• jl.jpg
    jl.jpg
    78.9 KB · Visningar: 59
nja borrena går på 3500:- så i den affären så och hammardelen går på ca 50-60k

Jag köpte en 5 kg tung slaghammare på Biltema som visade sig vara skrattretande effektiv. Man trycker ju inte öht med den mot väggen utan bara håller den på plats. Hålet som jag tidigare fick svetta mig till på 10 min tog nu 5 sek att göra. Pris: 398 kr.

:tummenupp

*/ ?>
Back