KalleNorton
Avliden medlem
Nyteknik, finns det inga hanteverkardrägg som kan göra saken åt dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Våga vägra använda riktigt grejer!
Det finns ju inget som går upp emot att få slå in pluggen med hammare i hålet i betongväggen som tagit 30 min och fyra borrar att få till och ändå blir för litet tillslut eftersom du gjort slut på alla 5mm borrar från Clas Ohlson som du hade i verktygslådan och bara har pluggar till 5mm hål...
Eller att kämpa med ett och samma hål i 20 minuter och när du genomsvettig äntligen får applicera pluggen upptäcker du att borren rört sig så mycket i sidled att hålet är närmare 8mm istället för 5mm så pluggen bara snurrar när du ska dra i skruven och du inte har några större pluggar än 5mm.
Det är lycka det!
Sånhär köpte jag för ett tag sedan:
http://www.hitachi-powertools.co.uk/spec/dh24pb3.html
Kostade runt 2500-3000 men den är kanon! Värd varenda spänn om man som jag kommer bo i lägenhet i et X antal år frammåt.
Snabbaste motorn i klassen, lätt och snyggStor manlighetsfaktor utlovas. Kerringa komme å ble så pilske
Borrar löjligt bra. jag har lånat polarens Bosh i ett år, men nu va det dags att köpa ny...
![]()
Om man inte är yrkesman varför lägga 3000 kr på en borrmaskin? Hur många hål kommer du borra med den?
Varför lägga flera tusen på en hoj?
Hur många mil åker du på den?
Jag menade att om man bara ska borra ett par enstaka hål per år så duger det nog gott och väl med en 300-400 kronors maskin.
Duger bra med en 15000 kronors hoj om man ändå bara åker ett par hundra mil om året..

Exakt. Om du inte skall impa vid McD, glöm inte att ta med din flashiga borrmaskin.
![]()
Sånhär köpte jag för ett tag sedan:
http://www.hitachi-powertools.co.uk/spec/dh24pb3.html
Kostade runt 2500-3000 men den är kanon! Värd varenda spänn om man som jag kommer bo i lägenhet i et X antal år frammåt.
Snabbaste motorn i klassen, lätt och snyggStor manlighetsfaktor utlovas. Kerringa komme å ble så pilske
Borrar löjligt bra. jag har lånat polarens Bosh i ett år, men nu va det dags att köpa ny...
![]()
Syftar du på rödplugg så kan jag berätta att det är 5,5mm du ska använda. Kanske blir lättare.
Den brukar vara grå eller vit och komma från Clas Ohlson. Det står "5" på den. Vårt förhållande brukar vara kort, intensivt och sluta med att jag går lös med hammaren på den.
Jag menade att om man bara ska borra ett par enstaka hål per år så duger det nog gott och väl med en 300-400 kronors maskin.
här har du en lagom borr klarar 200 m berg utan större bekymmer 4-5 tums borrskrona

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |