Sladda med en motard!!

Jag låg efter boding, (dvs han körde om å jag kunde hänga på i ungefär 10meter :rolleyes: ) å det var rätt coolt att se att hans däckspår vände upp 180 grader i kurvan efter depån,(på Tierp) dvs slajdade igenom kurvan å slog på utan "avbrott" i gummiritningen mot asfalten......hehe Me like :yoparty

Fränt !

OlleR skrev:
Jag kan inte sladda in ur kurvorna men däremot ganska bra ut, något jag funderat på är, hur är det man gör för att gå över från "bromsande" till gasande? Hugger det inte rätt rejält? De e ju en sak å göra det på gruset, men på asfalten så tar det ju fast!?

man får ju försöka minska lite på fotbromsen i slutet av inbromsningen och/eller hålla kvar lite sladd med motorbromsen i nån/några meter, mer nedlägg hjälper ju till att det sladdar mjukare oxå.

det är inte många som klarar av att rita ett svart steck hela vägen in i och ut genom kurvan, ja inte i sverige iaf, i VM är det väl vardagsmat :yoparty

Last edited:
rejser skrev:
man får ju försöka minska lite på fotbromsen i slutet av inbromsningen och/eller hålla kvar lite sladd med motorbromsen i nån/några meter, mer nedlägg hjälper ju till att det sladdar mjukare oxå.

det är inte många som klarar av att rita ett svart steck hela vägen in i och ut genom kurvan, ja inte i sverige iaf, i VM är det väl vardagsmat :yoparty
Sluta peppa mig sådär :kär ! När krashpuckarna kommer på ska detta prövas, om å om igen tills det sitter :] iaf sladda in borde man ju kunna lära sig!

Tack för hjälpen, om man gör såhär så kommer det alltså inte nypa när man slår på gas?

Något som jag har märkt att det underlättar är att bromsa senare typ när man nästan är inne i kurvan. Men jag började slajda lite för ett par dagar sen så det är ju inga feting sladdar precis.

Spider skrev:
Så här beskrivs det i Supermoto Magazines 'körskola'. Är inte så stor skillnad mot det som skrivits tidigare i tråden, bara lite utförligare.

Vart köper du tidningen? Kollade med interpress men de säljer den inte...
Ska finnas en amerikansk oxå "supermoto racer".

Rejser är grymm på att slajda, lyssna på han...

Kan dock tillägga att asfalt är bättre än betong om man ska slajda...

wdac skrev:
troligen inte inom sveriges grännser.....

I Göteborg kan man köpa den på PressStop, en tidningsaffär i centrum. De verkar inte ta in så många ex dock och hinner ofta sälja slut på nuvarande numret flera veckor innan nästa kommer. Nytt nummer om två veckor har jag för mig. (Supermoto Magazine alltså)

Last edited:
Bara att elda på utav helvete o slå på en pallnit med bakbromsen.
Sen är det bara att styra lite fram o tillbaka :näsblod

SM 570 RR skrev:
Bara att elda på utav helvete o slå på en pallnit med bakbromsen.
Sen är det bara att styra lite fram o tillbaka :näsblod

HA HA HA HA HA HA HA :tummenupp :tummenupp

btw, du gillar Husqvarna va? :tungan :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...