Sladda bil i snön?

Idag blev det isåka, satan vad kul det är. Men det är ganska svårt att köra med rallydubb och köra till max.

Äh, det är bara en fråga om att vänja sig.

När man har lärt sig skilja på "dubbvingel" och blivande sladd så börjar man köra mycket mera avslappnat, det är sen det börjar gå skitfort....

(på bilden är det mina barn som leker på isen, ursäkta den kassa kvaliten, men det är en skärmbild ur en .3gp film från mobilen)

Bifogat

• Isbil.jpg
    Isbil.jpg
    18.3 KB · Visningar: 243

När man har lärt sig skilja på "dubbvingel" och blivande sladd så börjar man köra mycket mera avslappnat, det är sen det börjar gå skitfort....

(på bilden är det mina barn som leker på isen, ursäkta den kassa kvaliten, men det är en skärmbild ur en .3gp film från mobilen)

FWD? Snart ringer dom BRIS

FWD? Snart ringer dom BRIS

Kört Peugeot 205 GTI någon gång? En av tidernas roligaste små bilar. Rätt giftigt vägbeteende om man släpper gasen i en kurva minns jag även om det bara var vått ute. Kul, men farligt för den som inte är med på noterna. Har några av mina roligaste bilminnen från en sådan bil.

Det har inte varit såhär kallt här nere på 100 tals år ändå blir det inget isåka, snön sabbade alltihop =( SATAN vad skoj det är att åka långhäng =)

Här är en bild från förra året, sånt här gör kylan uthärdningsbar! Fullt råm på BMW M5 maskinen i 242 =)

Bifogat

• 18474_408152165693_695550693_10719879_4718080_n.jpg
    18474_408152165693_695550693_10719879_4718080_n.jpg
    37.9 KB · Visningar: 1,304
Det har inte varit såhär kallt här nere på 100 tals år ändå blir det inget isåka, snön sabbade alltihop =( SATAN vad skoj det är att åka långhäng =)

Här är en bild från förra året, sånt här gör kylan uthärdningsbar! Fullt råm på BMW M5 maskinen i 242 =)

Det snackades om 22cm i uggleboda.

Nästan värt att kolla. Synd man sålde sladdturken.

Visst sladdas det. :tummenupp
På sjöar, skogsbilvägar och vanliga vägar.
Dock räknas ju Norduppland som Norrland av vissa. :rolleyes:
Och man kan väl inte annat säga än att man faktiskt är uppvuxen på landet.

Men men, man kan ju inte annat än att le när en ur bekantsskapskretsen kommer med en Ferguson liknande med vikplog på sladd genom "sladdkurvan" framme vid Hemköp. :D

8690_1.jpg

Det snackades om 22cm i uggleboda.

Nästan värt att kolla. Synd man sålde sladdturken.

Polare har varit där och borrat, det är flera lager isar med infrusen snö =(

ser mörkt ut tyvärr. Jag som satsade och skaffade en evo III bara för isens skull:mad:

Polare har varit där och borrat, det är flera lager isar med infrusen snö =(

ser mörkt ut tyvärr. Jag som satsade och skaffade en evo III bara för isens skull:mad:

Ajdå...

Fanns det inte en annan sjö med upp mot samma håll?

Förhoppningsvis blire lite isåka i helgen! :)
Förutsatt att man inte kolar först. :gnissla

Schysst! Var kör ni nånstans i Mariehamn?

Själv hoppas jag också på sladdfest i helgen! Hur kul som helst!

De ä bara å ge järnet!

Nja inte i mariehamn, men svansjön nån kilometer västeröver tror jag det blir på söndag.

Sku ut med polarens pickis, får se om man inte släpar med härket med så man kan räjsa lite. :p

En av dagarna på banan i arjeplog så hade ägaren bjudit in några franska biltestingenjörer och gav järnet med dem i passagerarsätet.

Aldrig sett bredare leenden när de steg ur de sugtrimmade, sönderknycklade, rallydubbade 142orna

Fråga Brian, han vet...

[YOUTUBE-ID]i6u190fwse0[/YOUTUBE-ID]

Varit o lekt med Subaru nu och är fan helt såld, ska ha... synd att det är ett ett helsike att hitta rätt objekt bara :mad:

Jaa, nu snöar det tjockt ute = blivande snökaos + sladdande hela kvällen! Härligt! Måste nog ta en liten tur redan nu och sladda runt, hehe :D

Nja inte i mariehamn, men svansjön nån kilometer västeröver tror jag det blir på söndag.

Sku ut med polarens pickis, får se om man inte släpar med härket med så man kan räjsa lite. :p

Blir nog kul, hehe... Snöar det hos er också nu? Här utanför Stockholm vräker det ner. Så fort jag hinner ska jag ut och sladda! Blir nog ett gäng sladdande grabbar ikväll :D

Får se hur isen ser ut till helgen, polarna försöker så gott de kan att hålla banan fri från snön men de bara vräker ner.
Dryga halvmetern tjock is på banan iaf så det är ingen fara :D

Back