Slack på kamkedjan Husa 650

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Vi har bytt kamkedja på polarens 650 -02. Före bytet så var spännaren utfjädrad max, så vi antog att det var läge. Nu efter bytet så är kedjan spänd och fin men spännaren är utfjädrar max! :huvet
Ska det verkligen vara så? När jag såg över min Husky så fick jag höra att det är läge att byta kedja när spännaren har nått sitt maxläge.

Det finns spår efter kedjan i blocket då den slackat med den gamla kedjan eftersom att spännaren inte räckt till.

Var gör man? Spontant så tänker man ju "plocka en länk kanske" ?

Du har råkat ut för samma ögonbrynshöjande problem som jag fick när jag bytte kedja på en 02a.. 01-02 Husabergarna fick ibland fel kamkedjelöpare eller vad det heter. Den långa plastskena sträckaren sträcker mot. Det sitter garanterat den som kommer från forntiden på eran också och då åker spänaren ut max även med ny kedja! Beställ en ny plastskena och sträckaren återgår till normalläge. Du får automatiskt den uppdaterade skenan vid best. Den nya var svart i mitt fall och den gammla felande vit!! vet inte om man kan gå efter färgerna !!??

Du har råkat ut för samma ögonbrynshöjande problem som jag fick när jag bytte kedja på en 02a.. 01-02 Husabergarna fick ibland fel kamkedjelöpare eller vad det heter. Den långa plastskena sträckaren sträcker mot. Det sitter garanterat den som kommer från forntiden på eran också och då åker spänaren ut max även med ny kedja! Beställ en ny plastskena och sträckaren återgår till normalläge. Du får automatiskt den uppdaterade skenan vid best. Den nya var svart i mitt fall och den gammla felande vit!! vet inte om man kan gå efter färgerna !!??

Underbart!
Tackar, jag chansade på att killen som hade cykeln innan hade glömt att montera tillbaka plastskenan då jag såg spåren i blocket. Dessvärre vart jag besviken då jag såg att den sitter på plats.
Jag ska genast beställa en ny, den som sitter i nu är ljusbrun, den kan nog ha varit vit en gång i tiden.

Vet du på rak arm om det finns några markeringar på kammen så att vi kan ställa motorn i tdc och sedan vrida kammen i rätt läge?

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back