Slöa mäklare....

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Är sugen på att köpa ett nytt hus men mäklaren som har huset är så djävla slö. Tittade på huset i söndags la ett bud i måndags och talade då om att det var brottom då vi reser bort. Har ringt mäklaren åtskilliga gånger oftast når jag bara telefonsvararen. När jag pratate med honom i igår eftermiddag lovade ha att återkomma senare samma kväll eller tidigt idag har inte hört nåt. Då sa han att han inte hade fått tag på alla 4 st till! Ok om säljaren vill vänta då kan han väl säga det jag tror inte ens att han berättat för säljaren att vi lagt ett bud. Vi kan även tänka oss gå upp i pris. Eftersom jag reser bort under långtid vill jag skriva kontrakt denna vecka vill inte försöka sälja mitt hus i juli.

Nu funderar jag på att ringa säljeren men min fru säger att det kan jag inte alls göra. Vad tycker ni? Skulle ni ta illa vid er om ni blev kontaktade?

//Dafe

Ring mäklaren och kolla vad som händer...

Men samtidigt så är det ju säljaren som betalar mäklarens arvode så det kan mycket väl vara så att de inte är nöjda med buden utan vill köra en omvisning. Mäklaren har ingen skyldighet att hålla er som budgivare informerade om vad som händer i affären hela tiden.

Ring mäklaren och kolla vad som händer...

Men samtidigt så är det ju säljaren som betalar mäklarens arvode så det kan mycket väl vara så att de inte är nöjda med buden utan vill köra en omvisning. Mäklaren har ingen skyldighet att hålla er som budgivare informerade om vad som händer i affären hela tiden.

Men jag är villig att höja mitt bud. Tycker mäklaren kan tala om att de vill ha en visning till i sådant fall. Istället för att säga att han återkommer hela tiden, vilket han inte gör.

Kontakta säljaren bara. Mäklarens intressen är inte alltid förenliga med klientens. Du har inte mycket att förlora.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park