Slö ZX9R-03:a????

Mike the bike skrev:
Är ungefär som den gången jag köpte min första Porsche.....
när man fick lite kulor över så köpte jag en flong ny...

vafan.. skiter du ut stålarna eller ? :D

en ny porsche
en ny zx9r
en ny zx6r

är du kriminell :va eller bara väldigt framgångsrik :tummenupp

o jaa... jag e avis :gnissla

Måste vara något fel på din hoj. Bytte min ZX6:a mot en ZX9:a och det var stor skillnad mot 600:an.

JB

Rigge skrev:
Ja tror säkert att den inte går så bra med originalbestyckat och helrör, om det nu va det du hade. Men ja vet inte, jag är ingen expert.
Jag instämmer, väldigt kall luft gör inte saken bättre, den borde gå ganska magert.

/A

Mike the bike skrev:
...Förväntningarna..högt uppskruvade...jag upplever...Man hade ju alltid hört...min besvikelse...inte direkt skräckslagen...stora besvikelse...Jag har en vision...

Ser du mönstret? Du lever i en subjektiv känslovärld och alla dina upplevelser är hela tiden direkt relaterade till dina förväntingar. För att en sådan person ska kunna bli tagen på sängkanten måste den varje gång intala dig själv att; "detta kommer att bli den mest negativa upplevelse jag någonsin kommer att ha". Då kommer den känslovärld du lever i att belöna dig med en känsla av välmående, upplevelsen överträffade dina förväntingar. Om du är ute efter att känna just skräck och rädsla är du ute och går i en öken, ett landskap utan referenspunkter. Skräck och rädsla styrs av våra erfarenheter. Det som vi vet är farligt känner vi skräck och rädsla inför. Det bästa du kan göra är att i en given situation (hos tandläkaren) göra dig illa (dra ut en tand utan bedövning) och sedan utsätta dig för samma situation igen, då kommer du att känna rädsla. Att skaffa mer hästkrafter är värdelöst om du inte kört av vägen och därför är rädd för att köra fort.

Har sålt porschen.
Placeringsrådgivare = ej kriminell.

/M

wonderwizard skrev:
vafan.. skiter du ut stålarna eller ? :D

en ny porsche
en ny zx9r
en ny zx6r

är du kriminell :va eller bara väldigt framgångsrik :tummenupp

o jaa... jag e avis :gnissla

Botten

Botten, svarar dåligt, inte som 600an.
Vågade inte kolla toppregistret då det var runt 21 tiden (kan vara halt)

/M

Wiseguy skrev:
Vad var det du saknade ?
Toppeffekt ?
Mellanregister ?
Bottenvrid ?

Eller kändes den som mormors 740 i hela registret ?

kör inte utan att bestycka om hojen, troligen har du inte en kuse mer än orginal nu kanske tom lägre effekt.
600an ska definitivt inte ha bättre register på låga varv det säger sig självt, när lämna in för bestyckning.

Nejvbie skrev:
Byt in hojen mot en ZX12? =P

Kunde inte ha sagt det bättre själv :D

Mike the bike skrev:
Inte ännu.
Menar du att det skulle göra så mycket?

Klart f-n att den inte går som den ska...!! JUSTERA I BROMSBÄNK FÖR JÖSSE NAMN KARL :D Som den är nu så får den fel luftmängd och fel soppamängd över hela registret. Kan t o m riskera att bränna kolvar om den skulle gå snålt på höga varv. Sen är kallgrader förrädiska 0-10 plusgrader alltså! Blir helt andra motoregenskaper...! 160 pållar på slangen kan du ju se dig i stjärnorna efter dock...

Tror inget är fel med hojen i övrigt, så släng bara på PCIII:a & K&N filter och kör till närmsta DynoJet-firma (www.motospeed.com) så löser det sig...

Last edited:
Mike the bike skrev:
Botten, svarar dåligt, inte som 600an.
Vågade inte kolla toppregistret då det var runt 21 tiden (kan vara halt)

/M

där har vi svaret. Yla loss den på en torr fin väg och det ska nog lösa sig.

men ninjan är väl känd för dåligt gensvar på låg å mellanregistret? eller e man helt ute å hojar nu? :trött

Von Vettet skrev:
men ninjan är väl känd för dåligt gensvar på låg å mellanregistret? eller e man helt ute å hojar nu? :trött

Jo jämfört övriga konkurrenter i klassen, men nu gick den ju segare än en 600a sades det och det är inet friskt.
Men jag är beredd att tro att mycket av felet bror i att det slängts på ett helsystem utan ombestyckning, vilket är korkat.

Von Vettet skrev:

Jag hade en ZX-9R '99 för några år sedan och jag tyckte den kom jämnt över hela registret. På MtB:s 9:a är det troligtvis injustering som saknas.

WORD! :fakta

Teddy skrev:
Ser du mönstret? Du lever i en subjektiv känslovärld och alla dina upplevelser är hela tiden direkt relaterade till dina förväntingar. För att en sådan person ska kunna bli tagen på sängkanten måste den varje gång intala dig själv att; "detta kommer att bli den mest negativa upplevelse jag någonsin kommer att ha". Då kommer den känslovärld du lever i att belöna dig med en känsla av välmående, upplevelsen överträffade dina förväntingar. Om du är ute efter att känna just skräck och rädsla är du ute och går i en öken, ett landskap utan referenspunkter. Skräck och rädsla styrs av våra erfarenheter. Det som vi vet är farligt känner vi skräck och rädsla inför. Det bästa du kan göra är att i en given situation (hos tandläkaren) göra dig illa (dra ut en tand utan bedövning) och sedan utsätta dig för samma situation igen, då kommer du att känna rädsla. Att skaffa mer hästkrafter är värdelöst om du inte kört av vägen och därför är rädd för att köra fort.

Rigge skrev:
Powercommander till förgasare? Finns det verkligen?

Ahhh...you`ve got a point there. :va Han får la bestycka om då...Dyno Jet Kit är ju ett alternativ. Hur som helst så är det vajsing med luft/bränsleförsörjningen på grund av helsystemet som garanterat ställt till det...plus kallgraderna! Tror inte du behöver vara orolig att nåt är "fel" på hojen! :tummenupp

Last edited:
Är cykeln inkörd? Den lossnar garanterat efter 100 mil eller så. Helsystem, ej ombestyckat och +3 grader innebär att den går snålt utav bara fan, skulle tro att du har tappat en hel del kusar i hela registret. Åtgärd 1, kör in hojen. Åtgärd 2, vänta tills våren är här och justera in cykeln i bänk. Kwaken är på pappret inte den snabbaste av 1000cc-hojarna, men i verkligheten, vem fan märker skillnad? Det är ju inte som att jämföra en CB400 mot en Hayabusa.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka