Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gixxxerracing skrev:2477509Idag provade jag en ktm 640 smc och jag blev grymt besviken... Jag hoppas att 625 och 660 inte är lika slöa?
(den hade iofs orginalavgas)

gixxxerracing skrev:2477892Visst förstår jag att 660 & 625:an går mycket bättre... men den här var extremt slö!
Plus att den vibrera grymt.
gixxxerracing skrev:2477892Visst förstår jag att 660 & 625:an går mycket bättre... men den här var extremt slö!
Plus att den vibrera grymt.
gixxxerracing skrev:2479657Ska jag ha en motard till blir det en 660 eller 625:a!!! för jag vill ju inte he en serviceintervall som jag har på min 500 honda.
men bortsett från vibrationer slöhet m.m så tycker jag att den var kul att köra.
(undrar hur mycket HK det blir i Hondan nu efter trimningen är klar)![]()
sacsters skrev:2480338alla ktm:s cyklar är slöa...... orginal..... men trimma inte (dyrt), byt drev
har för mej att det sitter 17-38 orginal och byt dessa mot 15-40.... sen är det riktigt roligt du drar lätt upp den på 3:an samt att den faktiskt går fortare eftersom den orkar varva ut..... orginal 174km/h omdrevad 182km/h
och eftersom du byter 2 kugg på vardera så behöver du inte göra nåt åt kedjan...... bra va!?!.....
Gnutten skrev:2480714Du kan inte påstå att en rallykam är dyr! 1500:-
sigges skrev:2480790vad behövs utöver kammen för att få det att lira?
Är det svårt att smacka dit skiten själv?
Gnutten skrev:2480839Nu fick jag hjälp av en kompis men faktiskt så var det inte så svårt. Se till att den är i det läget när du ställer ventilerna och låser motorn med skruven som du skruvar in intill främre oljefiltret. Har du mekhandbok så är det jäkligt bra så du vet hur kammen ska stå i förhållande till kamdrevet! Det som är lite bökigt är att få denna jäkla ventilkåpa tät!
Har du otur så måste du byta vattenpumptätning men det behövde jag inte. Sen finns det fyra långa skruvar ovanpå ventilkåpan vars kopparbrickor bör bytas sen var det inget annat förutom tätningsmassa till ventilkåpan. Jag har köpt till slut Three Bond som MCbolaget i Stockholm har, jäkligt bra bättre än det där jäkla hermalite blå som vissa tipsar om. Se till att göra några extra oljebyten för att få bort överflödig tätningsmassa som hamnar bla i silen.
sigges skrev:2480852Okok, tack för ett bra svar. Behöver man ställa in någonting eller är det bara att köra direkt?
För oss som har 640, funkar det att köra med org-fuggen eller bör man byta den samtidigt?
Och byt till ett bra helsystem innan du börjar rota i motorn.Cervantes skrev:2481330Funderar du på att trimma så är fuggen det du borde börja med!
sigges skrev:2480852Okok, tack för ett bra svar. Behöver man ställa in någonting eller är det bara att köra direkt?
För oss som har 640, funkar det att köra med org-fuggen eller bör man byta den samtidigt?
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |