slö fireblade!!

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
har slängt i 120 munstycken och höjt nålarna ett snäpp , satt på Kn filter och slipon (moddade orginalkrökar) 1kugg mindre fram .. men ändå så känns den inte särskilt pigg ,

den känns lite rappare när man varvar stillastående ! men känns som att den surar när man drar från låga varv , ungefär som att det blir fördröjning på gasen ,

känns jäkligt trisst att åka 900 som känns som en 600!!! :död

nån som har några bra tipps om vad man kan göra ??? :confused:
 
Tycker att hojen borde andas tillräckligt med filter och slipon men nu verkar det ju som att den får mer soppa än luft!! , ska testa senare att sänka nålarna och se om det blir skillnad .

annars får jag väll återställa den till orginal , men hur kul är det och åka runt och låta som en symaskin...
 
Byt till en CBR 1000 RR istället för o larva runt med den där flodhästen
/E
 
brallan skrev:
Det lutar mot hojbyte till nästa sesång , har ärligt talat bara varit missnöjd med min hoj hittills ..
Trode det va så att alla CBR va litte trista och almänt slöa :tuttar
 
Bänkade min Blade förra sommaren och det blev jäkligt bra! Däremot fick jag gå ner ett steg i munstyckestorlek och sänka nålarna ett snäpp för bästa prestanda... :confused: Kör bara med slipon iofs...
 
Leckan skrev:
Bänkade min Blade förra sommaren och det blev jäkligt bra! Däremot fick jag gå ner ett steg i munstyckestorlek och sänka nålarna ett snäpp för bästa prestanda... :confused: Kör bara med slipon iofs...

vad har du för årsm ?? jag har inte ställbara nålar på min så jag kan inte sänka , låter mysko eftersom hojen andas lättare med slipon så borde den vilja ha mer soppa ! , vad stoppade du i för munstycken i din ??
 
Kör a´La -96! Kommer inte ihåg storleken, men jag tror inte någon pillat på den innan så standard storlek kanske? Fast, tja... Jag satte ju i ett dynojetkit och de nålarna skiljer kanske sig från orginal!
 
Leckan skrev:
Kör a´La -96! Kommer inte ihåg storleken, men jag tror inte någon pillat på den innan så standard storlek kanske? Fast, tja... Jag satte ju i ett dynojetkit och de nålarna skiljer kanske sig från orginal!

ja de nålarna är ju justerbara och så är de smalare nedtill , sen har dynojetmunstyckena större flöde än keihin org ..
 
Sätt snurra på fanskapet,enda trimmet som e värt o kallas trim!de andra e bullshit!
brallan skrev:
har slängt i 120 munstycken och höjt nålarna ett snäpp , satt på Kn filter och slipon (moddade orginalkrökar) 1kugg mindre fram .. men ändå så känns den inte särskilt pigg ,

den känns lite rappare när man varvar stillastående ! men känns som att den surar när man drar från låga varv , ungefär som att det blir fördröjning på gasen ,

känns jäkligt trisst att åka 900 som känns som en 600!!! :död

nån som har några bra tipps om vad man kan göra ??? :confused:
 
Har du provat att kolla vilken färg det är på stiften?
 
var ute och testade idag på en lång raka , åker man på 6an i runt hundra och klipper på så dör den nästan och börjar bluddra, känns nästan som att man får soppatorsk, segdrar man den så går den bra men snabba gaspådrag går helt bort !!
 
inte fått nåt knas med vacumklockorna i fuggarna när du satte ihop det? inte så att nålarna har fastnat för högt upp i trottlarna?

borde inte bete sig så med bara lite för feta munstycken, ska det gå så illa får man bestycka fel åt helvete.. o det har du ju inte gjort!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top