Slå av/på "bang"... (skrämma tanter)

Mr Helmut skrev:
2072862 Rolig rubik va.....

Läste av någon som brukade skrämma tanter med att motorbromsa och stänga av motorn på dödarknappen och slå på. Får bensin men tänder inte sen när man slår på så smäller det en del.:hihi

Är detta skadligt för motorn?

-----------------------------------------------------

Ytligare några saker.

När jag petar i 2ans växel smäller det väldigt mycket, mer än med dom andra växlarna uppfattar jag det som. Normalt?

Dummt att köra den på lågt varv under lång tid? (tänkte om den verkligen får upp oljetryck)

Jag behöver bara motorbromsa från höga farter, då poffar det så härligt, spottar o poffar :hihi men vet att min hoj går lite fett också.

Men inte exprementerar jag med sådant!! Slå av på tändingen, det gjorde jag med en bil när jag var 18 år, det enda som hände var att agat gick åt H-e, en burk blev uppfläkt som f-n, kostar bara pengar..

sporTlovEr skrev:
2074338 Jag behöver bara motorbromsa från höga farter, då poffar det så härligt, spottar o poffar :hihi men vet att min hoj går lite fett också.

Men inte exprementerar jag med sådant!! Slå av på tändingen, det gjorde jag med en bil när jag var 18 år, det enda som hände var att agat gick åt H-e, en burk blev uppfläkt som f-n, kostar bara pengar..

kan motorbromsa när som helst nästan och det poffar men tyckte det var lite kul att det verkligen small. Ute med kompisen far och han tyckte den måste gå snålt när det smäller så mycket när jag slår av på gasen (slipon bara)

Idag jag hört 2 timmar i lite högre tempo då kändes det bättre med 2an

Dock när man åkte saktare så började den närma sig kritisk temperatur, funderar på om det kan ha med å göra att jag lurat den att NEUTRAL är i för min givare är isönder just nu.

kurre3 skrev:
2072882 Skönt att man har insprut då så man slipper beroendet av förgasarsmällar..

jag behöver bara ligga på tomgången i stan med motarden så blir man jagad av mamorna med barnvagn o pansiasarna hyttar med näven o håller för öronen..
de e lite skämmigt..
:banana

ozeo skrev:
2074461 jag behöver bara ligga på tomgången i stan med motarden så blir man jagad av mamorna med barnvagn o pansiasarna hyttar med näven o håller för öronen..
de e lite skämmigt..
:banana

då kanske de kan bli jobbigt men nu tycker jag det låter riktigt gött

Här kommer ett kort utdrag från min servicebok. Rätt tydlig andemening tycker jag.

Bifogat

• coasting.jpg
    coasting.jpg
    126.9 KB · Visningar: 191
Lol, är ni på riktigt :tomten

Bara LITE fjortisvarning på den här tråden

/Undertecknat: Surgubbe :rofl

Argyle skrev:
2075760 Man skall endast använda dödar knappen vid akutläge, man förstör brytarna.
Jomenvisst. Självklart så kopplar alla tillverkare brytarknappen så att den förstör hojen. :crash

Hade en kompis som tyckte att det var kul med lite "avgassmällar". Det slutade med att han sköt sönder sitt grenrör. Hojen var en ny ZX6 så han fick ut ett nytt grenrör på garantin.
Men det är klart verkstaden "funderade" lite hur sprickorna hade uppkommit...
(10år sedan:)

Castrol skrev:
2075903 Hade en kompis som tyckte att det var kul med lite "avgassmällar". Det slutade med att han sköt sönder sitt grenrör. Hojen var en ny ZX6 så han fick ut ett nytt grenrör på garantin.

...och har dom inte kommit på varifrån sprickorna kom så funderar dom nog än.

Hahahaahahha dagen's I-land problem.. hur får jag min 100 tusenkronors hoj att smälla som fan? :lol :lol :lol

min gamla xr650r(Big-gun helsystem, most bang for the buck) kunde ibland ge av sig en avgasknall när man startade den.
det kändes som att gud kom ner å klappa till en runt huvudet. :rofl

Teo skrev:
2074071 Helt sant! men Jag tänkte mer som en skrämma tanter och hundarhoj :tomten
Som man bara kör med lite då och då på rent jävelskap.

btw, Körde du förbi liljeholmsbron igår?

Hmm Liljeholmsbron.. nej det var nog inte jag.
Föresten, rensa din inkorg. Det går inte att skicka PM till dig. Det är fullt!

LowFlyer skrev:
2075737 Lol, är ni på riktigt :tomten

Bara LITE fjortisvarning på den här tråden

/Undertecknat: Surgubbe :rofl

tur det är olika åldrar på sporthoj.com:tomten

Lite bus måste man ju få ha :hihi

Castrol skrev:
2075903 Hade en kompis som tyckte att det var kul med lite "avgassmällar". Det slutade med att han sköt sönder sitt grenrör. Hojen var en ny ZX6 så han fick ut ett nytt grenrör på garantin.

Låter ju lite kul:D

K-Man skrev:
2078161 Hundar blir skotträdda om ägaren uppmuntrar dem till det
Det gäller endast under kontrollerade former.

En hund som blir skrämd som valp, blir oftast kraftigt präglade av det.
En hundägare har svårt att förhindra detta.

Att man sen kan förebygga genom skotträning m.m. är en helt annan sak.
Det är inte alltid man hinner med att förbereda/träna hunden mot ALLT, före det inträffar.

Många hundar blir t.ex. skotträdda när skitungar slänger smällare intill hundarna. Har man inte hunnit skotträna hunden innan dess, så är det inte svårt att förstå att hunden blir skrämd. Då spelar det ingen roll hur duktig hundägare du är, risken är mycket stor att hunden får ett problem extra att kämpa med.

Prova och skottesta bebisar istället, så får du se hur bra det går för föräldrarna att förhindra att ungen blir rädd.

Finns iallafall ingen anledning att försöka skrämma hundar.

Hoppas ni "tänker före ni handlar" Klart att vi alla gillar att busa å leka.
Men jag hoppas ni inte är så dumma att ni skrämmer en gammal gubbe/dam/hund/hästar....osv. Personligen om jag är ute å går med hund, och någon skulle varva å dola i förbifarten... skulle jag inte tveka att göra något olyckligt för den personen.

Jag hade en trimmad bil med sidepipe...skjuttsade en polare så han skulle känna draget. Drog ur den slängde i nästa växel "Baang" tror du inte på fan att det gick en äldre dam bredvid, som hoppade högt. (skämdes ärligt lite)

Själv så försöker jag att låta så lite jag kan förbi folk som är ute med djur. (respekt)

Men men ingen är perfekt, klart att man gillar att leka :hihi Men väljer att tänka före vad ev en konsekvens kan bli (stavning)

Willmar skrev:
2078170 Hoppas ni "tänker före ni handlar" Klart att vi alla gillar att busa å leka.
Men jag hoppas ni inte är så dumma att ni skrämmer en gammal gubbe/dam/hund/hästar....osv. Personligen om jag är ute å går med hund, och någon skulle varva å dola i förbifarten... skulle jag inte tveka att göra något olyckligt för den personen.

Jag hade en trimmad bil med sidepipe...skjuttsade en polare så han skulle känna draget. Drog ur den slängde i nästa växel "Baang" tror du inte på fan att det gick en äldre dam bredvid, som hoppade högt. (skämdes ärligt lite)

Själv så försöker jag att låta så lite jag kan förbi folk som är ute med djur. (respekt)

Men men ingen är perfekt, klart att man gillar att leka :hihi Men väljer att tänka före vad ev en konsekvens kan bli (stavning)
Rätt inställning. :tummenupp

Willmar skrev:
2078170 Hoppas ni "tänker före ni handlar" Klart att vi alla gillar att busa å leka.

jo de låter ju smart men mer rolig rubrik på tråden:)

va det du som åkte utanför shell (nobelplan) slangade lite?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti