Släpvagn till mc:n

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Ska köpa upp mig på en släpvagn nu när våren kommit :confused: så att jag kan transportera hojen till och från träningen.
Valet står mellan en kärra med tippfunktion eller med en utan.
Har sen tidigare en bra mc-ramp. Är tippfuktionen till hjälp eller blir det bara bökigt att använda den. Blir ju ofta att man är själv vid av och pålastning.

Någon som har någon erfarenhet :Bugar

Fjordmannen skrev:
Ska köpa upp mig på en släpvagn nu när våren kommit :confused: så att jag kan transportera hojen till och från träningen.
Har sen tidigare en bra mc-ramp. Är tippfuktionen till hjälp eller blir det bara bökigt att använda den. Blir ju ofta att man är själv vid av och pålastning.

Jag köpte ett nytt släp modell 125x250 ca 9000:-och byggde en ramp av dubbla 5" prima virke och beslag på ca 1,5 m kostnad 100:-

Detta funkar för mig känner inge behov av tippfunktionen sen kan jag använda kärran till att köra massa skit till tippen :) och sparar snabbt in kostnaden.

Det är lowbudget racing :hihi

Fjordmannen skrev:

Skulle nog säga utan med motiveringen att om du är ensam som lastar på så är det näst intill omöjligt att få ner tippen på ett kontrollerat sätt ensam. Sedan brukar lutningen vara ganska brutal på dessa.

Sävsjösläp har en vagn i sin Erdé-serie som är rikgit bra som är till för att köra MC. (se http://www.savsjoslapet.se/vagn.asp?vagn=erde)

Denna har jag testat vid en flytt av stillastående mc till en hojfirma och den funkade fantastiskt bra.

Har ett erdesläp för två hojar funkar kanon billiigt o bra

Lime skrev:
Skulle nog säga utan med motiveringen att om du är ensam som lastar på så är det näst intill omöjligt att få ner tippen på ett kontrollerat sätt ensam. Sedan brukar lutningen vara ganska brutal på dessa.

Sävsjösläp har en vagn i sin Erdé-serie som är rikgit bra som är till för att köra MC. (se http://www.savsjoslapet.se/vagn.asp?vagn=erde)

Denna har jag testat vid en flytt av stillastående mc till en hojfirma och den funkade fantastiskt bra.
Sävsjö for the people :yoparty
Var bara tvungen.

Lime skrev:

Misstänker oxå att det kan vara drygt att kontrollera tippen. Priset är ungefär detsamma med eller utan tipp, men desto mindre saker som kan ställa till det desto bättre. Det blir nog en utan tippfunktion.
Mc-släp är ju bra men så är det allt skit till tippen. http://www.blocket.se/vi/7135887.htm?ca=14_s

Tack för tipsen :tomten

skoterramp har jag typ sånt här:

skoterramp.jpg

fast hemmagjort, med annat mönster som passar hjul bättre.

bulta bara fast i baklemmen
sen är det bara att vika ner lemmen och köra upp.

om man ska ha tipp så ska det vara skruvtipp så flaket
hålls i läge, släp med skruvtipp är dyra.

Blondie skrev:
Har ett erdesläp för två hojar funkar kanon billiigt o bra

Erde 450 i katalogen har en lastvikt på 330kg. Är det verkiligen avsett för två hojjar?

Nån som vet vad släpen kostar förresten?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back