Släppmedel? (glasfiber)

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Tänkte göra mig en ny undertail.. mest för skojs skull.
Jag tänkte prova att göra en form i trä den här gången som jag sen vill lägga glasfibret direkt på.

Är det någon som har tips på ett bra släppmedel som inte bråkar med lackningen sen? :) Gärna billigt också. :näsblod

Det var han jag trodde skulle svara först oxså:D

Det jag använde mig av var maskeringstejp med vax på annars har jag hört att aluminiumtejp är bra.

Aluminiumtejp var ju en jäkla ide. det borde ju funka. :tummenupp

Det är säkert skitbra också, ingen tvekan om saken.. men frågan är vem som säljer QV 5110 i sundsvall?
Har kollat runt på en del sidor och det finns ju en del medel som verkar asbra men dels som kostar massa pengar och dels måste beställas.
Det är anledningen till att jag frågar i lokalforumet. :)

Last edited:
Kör med vanlig genomskinlig tape som du sedan vaxar! prova gärna tapen på en liten yta först så du vet att den håller.

Kör med vanlig genomskinlig tape som du sedan vaxar! prova gärna tapen på en liten yta först så du vet att den håller.

Frågan är egentligen om vaxet. Vilket vax ska jag isf använda som inte bråkar med lack / sprutgrunden sen?

Just nu ligger alutejpen högst på listan iaf. :)

Frågan är egentligen om vaxet. Vilket vax ska jag isf använda som inte bråkar med lack / sprutgrunden sen?

Just nu ligger alutejpen högst på listan iaf. :)

Ett bra, jag har ett bra vax här som heter Meguiars Mirror Glaze. Gör formen, på med bred glansig tape vaxa sedan några ggr före gjutning! bryt lös slipa o sedan lacka!:tummenupp

Ett bra, jag har ett bra vax här som heter Meguiars Mirror Glaze. Gör formen, på med bred glansig tape vaxa sedan några ggr före gjutning! bryt lös slipa o sedan lacka!:tummenupp

Ska kolla upp det där vaxet.

Tack för alla tips people, återstår att se hur det blir. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey