Slänger väl in en tråd.. asp->mysql

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jag sitter på en del kunskap i asp, webbhoellet jag skall använda(använder) har verken access eller sql stöd.. tänkte då ge mig på mysql som dom stöder, men hur går det i hop med asp, det jag sett hittils dock verkar bara prata php->mysql, kan man köra asp?

Yepp, visst fungerar det med ASP. Det gäller bara att ange rätt värde i "connection" strängen. Sedan fungerar MySQL som vilken annan databasmotor som helst. Den är inte kopplad till PHP på något sätt.

Ronin skrev:
Yepp, visst fungerar det med ASP. Det gäller bara att ange rätt värde i "connection" strängen. Sedan fungerar MySQL som vilken annan databasmotor som helst. Den är inte kopplad till PHP på något sätt.

Å fan då är det bara kopplingen som är lite lurig? Fan det är dom ju jämt endå..
Kan man skriva vanliga sqlsatser osv. med?
inget eget mystiskt språk?

Mysql är lite annorlunda. Det bryr sig inte om främmande nycklar etc. Allt sådant får man hålla kolla på själv när man lägger till och tar bort rader ut tabeller med främmande nycklar i.

HanneZ skrev:
Mysql är lite annorlunda. Det bryr sig inte om främmande nycklar etc. Allt sådant får man hålla kolla på själv när man lägger till och tar bort rader ut tabeller med främmande nycklar i.
ah, ok, lite korkat.. jag får sätta mig i i det, suger ju att göra tycker jag.. Jävla webbhotell..

Hultan skrev:
Börja inte ens med joltkolasnacket.. Man kan inte lära sig allt...
Varför svarar du så? :va Anses det elitistiskt att använda PHP över ASP? Det är ett bättre språk på goda grunder och jag tyckte ärligt att du kunde ge det en chans. Sorry om ni Microsoft-anhängare alltid känner er påhoppade. :3freak

Ninjaboy skrev:
Varför svarar du så? :va Anses det elitistiskt att använda PHP över ASP? Det är ett bättre språk på goda grunder och jag tyckte ärligt att du kunde ge det en chans. Sorry om ni Microsoft-anhängare alltid känner er påhoppade. :3freak
Hehe, nej då, tycker bara det är så seegt att alltid höra: "Ööh det är kasst, du måste ju göra så här.."
Man måste väl inse att det finns olika användningområden och olika skolor..
Man behöver inte koda i assambler när man gör en gästbok med två funktioner typ..
Php, bättre än vad, och när.. Kommer min G.B tex bli bättre av att jag först lär mig ett nytt språk för att sen göra den? Nej det går nog fint endå..

Men jag tar på mig det, använde inte tillräckligt med flinos i mitt svar till dig, menade inte att vara (alldeles för) dryg.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back