Släktfejden - ett uppdrag för Aschberg?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1285480/Larm-om-skott.html

"Släktstriden började i mars 2006

• De två släktgrenarna är släkt på långt håll.
• Under flera år har de varit osams, men i mars 2006 utbröt våldsamheter.
• Efter bråk och en sammandrabbning på Claesgatan sköts en 30-årig man några dagar senare vid Möllevångstorget.
• En tillfällig fred slöts under sommaren, men i oktober 2006 blossade striden upp igen med skottlossning vid Triangeln.

Oklart varför släkten bråkar

Orsaken till släktfejden är något oklar – både för polisen och enligt vad de inblandade har berättat för Sydsvenskan. Gren B beskyller gren A för maffiaverksamhet mot andra släktingars butiker. Enligt gren A är det istället oönskade giftermål mellan grenarna som ligger bakom osämjan"

Robban

No offense men vi talar inte vinpimplande hemmafruar och pensionärer som bråkar om nedsågade träd... Krävs lite mer än Robban för att reda ut detta. Ett par rejäla fängelsestraff minskar i alla fall risken för vanligt folk att bli inblnadade. Sju skott och inte en träff... Jag undrar vart kulorna tog vägen?

No offense men vi talar inte vinpimplande hemmafruar och pensionärer som bråkar om nedsågade träd... Krävs lite mer än Robban för att reda ut detta. Ett par rejäla fängelsestraff minskar i alla fall risken för vanligt folk att bli inblnadade. Sju skott och inte en träff... Jag undrar vart kulorna tog vägen?

Något för, vad heter han...Gårde. han var väl varit o medlat i riktiga krigszoner om jag minns rätt.

Det är ju rätt illa att en släkt kan hålla på och skjuta efter varandra till och från under fyra års tid. Det var meningen att vara lite ironisk när jag tog upp Aschberg i rubriken. Vore dock underhållande att se vad det är för släktkonstellation som inte kan låta varandra vara ifred.

Någon från M-falangen sa "din mammas" till någon i K-falangen. Sen började de skjuta på varandra för denna otroligt hemska kränkning.

Edit: såg nu att det inte är juggekriget M/K som avses, utan den s.k. släktfejden inom en libaneskurdisk släkt som fått nytt bränsle. Den har legat i dvala i nåt år nu.

Last edited:
Ett uppdrag för Batalhão de Operações Policiais Especiais om du frågar mig. :fakta

Fy fan vad jag är trött på sådana där skitstövlar osm kommer hit och leker maffia, medan de i deras hemländer hade blivit bakbundna, skjutna och på sin höjd nedgrävda.

Medeltiden är tillbaka. :mad:

Ett uppdrag för Batalhão de Operações Policiais Especiais om du frågar mig. :fakta

Fy fan vad jag är trött på sådana där skitstövlar osm kommer hit och leker maffia, medan de i deras hemländer hade blivit bakbundna, skjutna och på sin höjd nedgrävda.

Inte emot mig. I filmen Tropa de Elite får man bekanta sig med polisstyrkan i fråga.

Med en sådan polisstyrka kanske skulle den så kallade "Laserturken" och andra invandrare ta tillbaka sina uttalanden om Polisen som i deras ögon är "svaga".

Å andra sidan verkade insatsstyrkan inte allt för "svag" enligt familjerna i Göteborg som fick besök här om dagen i samband med bombhoten.

Inte emot mig. I filmen Tropa de Elite får man bekanta sig med polisstyrkan i fråga.

Med en sådan polisstyrka kanske skulle den så kallade "Laserturken" och andra invandrare ta tillbaka sina uttalanden om Polisen som i deras ögon är "svaga".

Å andra sidan verkade insatsstyrkan inte allt för "svag" enligt familjerna i Göteborg som fick besök här om dagen i samband med bombhoten.

Jag hörde terroristen som gnällde om att hans barn sett när han greps. :confused: Skulle de väntat tills barnen gått på fredagsbön? :confused: Det är väl förvisso vad man kan förvänta av framtiden i detta fåntrattland. :mad:

Aldrig är de nöjda de där typerna. Först kommer de hit för att det är dåligt där de kommer ifrån (kan man anta), sedan klagar de på än det ena och än det andra, tätt varvat med hemresor till de nyss så dåliga länderna de "flytt" ifrån. :va

Aldrig är de nöjda de där typerna. Först kommer de hit för att det är dåligt där de kommer ifrån (kan man anta), sedan klagar de på än det ena och än det andra, tätt varvat med hemresor till de nyss så dåliga länderna de "flytt" ifrån. :va

Har också funderat över det där, men så är jag förmodligen rasist/fascist eller nå't annat otrevligt.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1286427/Polisen-hardbevakar-stridande-slakt.html

"De två släktgrenarna har varit osams i decennier, men våldsamheterna kulminerade när en 35-årig man ur den ena släktgrenen sköts ner på öppen gata vid Möllevångstorget i mars 2006. Efter flera år av lugn riskerar släktfejden att blossa upp på nytt."

Medling är nog uteslutet:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/stort-slagsmal-i-sakerhetssal-1.669011

Man borde nog utvisa båda släktgrenarna eller göra processen kort med dem. Den nya lasermannen kanske skulle tillåtas göra en sista insats medan polisen tittar på andra hållet och låtsas som inget har hänt efter att man gripit honom och utrustat honom med ett par glasögon som bot för hans dåliga precision i skytte.

Har också funderat över det där, men så är jag förmodligen rasist/fascist eller nå't annat otrevligt.

Danskarna visar som vanligt vägen
Den som reser hem till ett land den påstår sig flytt ifrån riskerar uppehållstillståndet, det är så bra att man inte tror det är sant. Danmark måste bara ha världens bästa integrationspolitik, kan inte tänka mig någon som har bättre. :va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park