Skype för nybörjare

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Jag har fått i uppdrag att skaffa och installera nödvändiga produkter så att mina föräldrar kan använda skype. Dom har aldrig gjort detta innan och inte jag heller. Det är främst för att prata med mammas syster som bor i USA.

Vad behöver jag för grejer och var handlar jag dessa i Göteborg? Skall ha det till helgen så postorder fungerar alltså inte.
Det behöver inte vara übermoderna prylar utan hellre något som är enkelt att använda och fungerar bra. Farsan har en ca 2 år gammal stationär dator. Eventuellt en webkamera kan också vara intressant till detta paket.

Tacksam för Er hjälp!

Du behöver headset/mikrofon och högtalare, ett konto på skype och en dator. Konto skapar du på skype.com.

Använd hellre headset än högtalare.
Billigare mickar i kombination med högtalare kan innebära döden för öronen på andra sidan med rundgång och störningar.

Dom där två verkar båda funka finfint. Lagom pris också. Då återstår bara var jag kan hitta nåt liknande i Göteborg dom närmsta dagarna....??

Elgiganten Siba Onoff har ni väll i götet :va

Vafan, här ser man Valens avatar och tror att han har gått fjårtiz. Byt. :mad:

Jag kör med headset fast kopplar bara in så jag använder micen och använder datahögtalare eftersom vi alltid är flera som pratar. Kan ju vara bra med en webcam också, ingen som nämnt det...:tungan

Last edited:
Statsa på ett bättre headset och regga ett konto, klart.

Skall man kunna ringa in å ut behövs Skype in / out abbonemang ordnas och detta kostar pengar.

Vill man ta det till nästa nivå så köper man en skypetelefon (wifi) och kastar ut den vanliga telefonen.

Back