Skylthållare m. miniblinkers - bikersneed

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Någon som har bikersneed skylthållare och miniblinkers på sin r1-02/03?
Gärna om ni har någon bild så man får se hur det ser ut med skylten monterad!
Och, är den svår att montera? Kopplar man in till orgonalkontakterna? Måste man borra hål för sladdarna?
Bifogar en bild på den skylthållaren jag pratar om.

Nu har jag några miniblinkers som sitter fast direkt i plasten, vet inte hur. Måste väl vara borrade hål iaf, och om jag byter till "vanliga" miniblinkers måste man väl byta ut undertailen isf? (blir ju 2 hål kvar) Någon som vet vad en sån kostar? (kanske finns orginalkopior?)
Bifogar en bild på hur det ser ut nu. Måste man byta undertailen tror ni?

Tacksam för tips!

Bifogat

• namnlös3.JPG
    namnlös3.JPG
    13.9 KB · Visningar: 121
  • namnlös2.JPG
    namnlös2.JPG
    30 KB · Visningar: 202
Måste väl va någon som har? eller har haft? :confused:

Vet någon hur man gör med inkopplingen då? Måste jag köpa ny underdel?

Skylt och blinkers

shoei skrev:
2142036 Någon som har bikersneed skylthållare och miniblinkers på sin r1-02/03?
Gärna om ni har någon bild så man får se hur det ser ut med skylten monterad!
Och, är den svår att montera? Kopplar man in till orgonalkontakterna? Måste man borra hål för sladdarna?
Bifogar en bild på den skylthållaren jag pratar om.

Nu har jag några miniblinkers som sitter fast direkt i plasten, vet inte hur. Måste väl vara borrade hål iaf, och om jag byter till "vanliga" miniblinkers måste man väl byta ut undertailen isf? (blir ju 2 hål kvar) Någon som vet vad en sån kostar? (kanske finns orginalkopior?)
Bifogar en bild på hur det ser ut nu. Måste man byta undertailen tror ni?

Tacksam för tips!
Kolla in detta

Bifogat

• bild 118.jpg
    bild 118.jpg
    14.1 KB · Visningar: 645
peter R1 skrev:
2142518 Bygg en egen, blir t o m bättre, ska se om jag inte få upp lite bilder på mitt arrangemang :)

Gärna det! Om det ser bra ut kan du få bygga åt mig med=)

Tycker inte om när det är integrerat, snyggare med 2 små blinkers, men tack för tipset.

Men, den där från bikersneed, hur kopplar man in den? Var går sladdarna så att säga? Och finns kontakterna under plasten?
Vet som sagt inte ens hur mina sitter nu, svårt att se. Men det måste ju vara hål på baksidan.... så undertailen måste man väl skrota?

Gulleplutt skrev:
2142723 handla inte på bikersneed - det är en dryg jävla idiot som inte håller vad han lovar

Var kan man köpa en skön tail till min cbr eller fint bakljus med integrerade blinkers då?

Gulleplutt skrev:
2142723 handla inte på bikersneed - det är en dryg jävla idiot som inte håller vad han lovar

Det finns alltid två sidor av ett mynt, jag har bara bra erfarenheter av bikersneed och allt har fungerat finfint vid ett flertal olika beställningar.

shoei skrev:
2142729 Gärna det! Om det ser bra ut kan du få bygga åt mig med=)

Tycker inte om när det är integrerat, snyggare med 2 små blinkers, men tack för tipset.

Men, den där från bikersneed, hur kopplar man in den? Var går sladdarna så att säga? Och finns kontakterna under plasten?
Vet som sagt inte ens hur mina sitter nu, svårt att se. Men det måste ju vara hål på baksidan.... så undertailen måste man väl skrota?
jag har kopplat den från bikeersneed . Men om du inte vill klippa i sladdarna så kan du köpa extra blinkerssladdar så är det bara att koppla ihop det är hur lätt som helst , så är det lätt att byta tillbaks till orig. Jag har iofs en r6 04 men detvar bara att öppna röven så låg alla sladdar under och det var lätt att se vad som skulle vart . Det enda modifieringen du måste göra är att borra ett hål för ledjuset som är till skyltbelysningen o det gjorde jag med en tändare o en skruvmejsel (hadde ingen borr) det blev skit bra

chomme skrev:
2142861 jag har kopplat den från bikeersneed . Men om du inte vill klippa i sladdarna så kan du köpa extra blinkerssladdar så är det bara att koppla ihop det är hur lätt som helst , så är det lätt att byta tillbaks till orig. Jag har iofs en r6 04 men detvar bara att öppna röven så låg alla sladdar under och det var lätt att se vad som skulle vart . Det enda modifieringen du måste göra är att borra ett hål för ledjuset som är till skyltbelysningen o det gjorde jag med en tändare o en skruvmejsel (hadde ingen borr) det blev skit bra

Extra blinkersladdar? Vet inte hur det ser ut, har inte kollat än. Men du menar nya orginalsladdar som jag modifierar till dom nya blinkerserna?

Ok, man skruvar i skylthållaren i samma hål som orginalplasthållaren sitter i?

Men nu har ju jag förmodligen hål där mina blinkers sitter, är väl inget annat att göra än att köpa ny underdel isf va? Nån som vet vad en sån kostar?

chomme, du har ingen bild på din föresten? Så man kan se hur det blev.

Det var visst dåligt med svar på den fronten d:

Är det någon som var var man kan få tag i dessa miniblinkers då?

Bifogat

• 02_0003.jpg
    02_0003.jpg
    40.1 KB · Visningar: 236
shoei skrev:
2143935 Det var visst dåligt med svar på den fronten d:

Ser ut som en gammal version av Kellerman-blink! :tummenupp Ser nästan ut som de nyare. Tror de flesta mc-handlare har dessa.

Last edited:
Ok tack för tipsen!

En fråga till, hur sitterundertailen fast? Med nitar? Hur får man enklast bort den?

shoei skrev:
2144014 Ok tack för tipsen!

En fråga till, hur sitterundertailen fast? Med nitar? Hur får man enklast bort den?
Nej med slags plastklips iaf på min r6a samma årsmodell. Du trycker ut en pigg innifrån så släpper dem. Troligen lika.

TRoos skrev:
2147665 Nej med slags plastklips iaf på min r6a samma årsmodell. Du trycker ut en pigg innifrån så släpper dem. Troligen lika.

Japp så var det! Men jag lyckas inte få bort den upptill : / Ska det bara vara att dra den nedåt? Går inge bra :va

shoei skrev:
2143935 Det var visst dåligt med svar på den fronten d:

Mina ser ut sådär. Liknar Kellermann

Men det är Motrax Tinycators
tinycators.jpg

Länk tinycators

/ P

För Suzuki-ägare kan jag varmt rekommendera Hamicad i England. Killen i andra änden verakr ha långa arbetsdagar / stort intresse av kundbetjäning. Skickade först ett mejl med frågor kring dimensioner på skylthållaren jag beställde mm. Svaret kom ganska snart även om det var sent på kvällen när jag skickade frågan. Samma sak med bekräftelser på beställningen och meddelande om att de har skicket produkten.

Kan heller inte annat än berömma dem för snabbhet i övrigt, beställde på måndag morgon och fick paketet i brevlådan på torsdag. Även betalningen flyter smidigt med antingn PayPal eller Visa.

Sedan är det ju bara ett plus att produkten var mycket välgjord och lätt att montera (noggranna anvisningar med illustrationer medföljde).

Som sagt har ju detta inget med Yamaha att göra, de gör bara grejer till Suzuki...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025