Skylthållare bak R6 -06

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Tjenare! Är ganska ny vad gällande mek, skruva och montera. Tänkte lära mig lite kring hur jag ska gå till väga.

Som ni ser på bilderna har jag photoshoppat (som vanligt) så som jag vill att det ska se ut, (före och efter)

Tanken är att ta bort skylthållaren så det blir som den färdiga bilden är.
Men vet ej vart ska jag sätta blinkerserna? Några bra tips?

Tack på förhand!!
mvh
Jompa05

edit: Det ska helst gå igenom service också ;):yoparty

Bifogat

• klar1.jpg
    klar1.jpg
    164.4 KB · Visningar: 240
  • ejklar.jpg
    ejklar.jpg
    227 KB · Visningar: 273
425638_ifo36a.jpg

Sådär som dom flesta har det antar jag, om det går igenom bes har jag ingen aning om man behöver nog komplementera med nån reflex o så...

Sådär som dom flesta har det antar jag, om det går igenom bes har jag ingen aning om man behöver nog komplementera med nån reflex o så...

Nu kommer jag inte ihåg exakt men jag har för mig att skylten måste sittta bakom hjulaxeln och max 30º lutning. Det behöve även finnas en reflex. Detta om du vill slippa 1500:- i böter. Det finns bra information om detta på SH, sök lite.

Nu kommer jag inte ihåg exakt men jag har för mig att skylten måste sittta bakom hjulaxeln och max 30º lutning. Det behöve även finnas en reflex. Detta om du vill slippa 1500:- i böter. Det finns bra information om detta på SH, sök lite.

Mm 30º graders lutning..Har läst om detta..Men det står inte åt vilket håll skylten ska vara 30º? :) Så man skulle jag kunna sätta 30º innåt? heh Hoppas du begriper vad jag menar :)

Blinkers löser du genom att köpa en baklampa med integrerade blinkers. Finns bl a att köpa hos Yamaha-Center i Hgb och Br. Nilsson i Hbg.

Går även att beställa direkt från www.clearalternatives.com

Mm 30º graders lutning..Har läst om detta..Men det står inte åt vilket håll skylten ska vara 30º? :) Så man skulle jag kunna sätta 30º innåt? heh Hoppas du begriper vad jag menar :)

Det finns regler för både inåt och utåt. Det är inte samma vilkel som gäller.

Lite om Registreringsskyltar på bla hojar:

Fordon utan registreringsskylt, 1.500 kronor.

Ej väl synlig registreringsskylt, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, 1.500 kronor.

Underlåtenhet att snarast sätta fast kontrollmärke på registreringsskylt, 500 kronor.

PLATS FÖR MONTERING på Mc

2.1. Monteringsplatsen för den bakre registreringsskylten på en motorcykel Den ska sitta bakom hjulnavet,
motorcykelkombination eller trehjuling skall vara belägen på fordonets bakre del på ett sådant sätt att:

2.1.1. skylten kan sättas inom de längsgående plan som går genom fordonets yttre konturer.

3. LUTNING

3.1. Den bakre registreringsskylten

3.1.1. skall sitta vinkelrätt mot fordonets längsgående mittplan,

3.1.2. får sitta lodrätt i högst 30° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd uppåt,

3.1.3. får sitta lodrätt i högst 15° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd nedåt.

4. HÖGSTA HÖJD

4.1. Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mer än 1,5 meter över marken när fordonet är olastat.

5. MINSTA HÖJD

5.1. Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mindre än 0,2 meter över marken eller mindre än hjulradien över marken, om denna är mindre än 0,2 meter, när fordonet är olastat.

Blinkers löser du genom att köpa en baklampa med integrerade blinkers. Finns bl a att köpa hos Yamaha-Center i Hgb och Br. Nilsson i Hbg.

Går även att beställa direkt från www.clearalternatives.com

Dem är snygga osv ja !

Men är det någon som besigtigat med sådana ?
Finns väl minimimått på avståndet mellan blinkerserna.... :va

pallar dock ej leta upp dem, men det borde väl vara postat innan tycker man...:rolleyes:

Dem är snygga osv ja !

Men är det någon som besigtigat med sådana ?
Finns väl minimimått på avståndet mellan blinkerserna.... :va

pallar dock ej leta upp dem, men det borde väl vara postat innan tycker man...:rolleyes:

Nej de går ej igenom besiktningen med dessa blinkers, men det är bara att koppla tillbaka org blinkarna då det är dags för bes. På så vis slipper man byta hela lampinsatsen eftersom den är godkänd som baklampa :-)

Lite om Registreringsskyltar på bla hojar:

Fordon utan registreringsskylt, 1.500 kronor.

Ej väl synlig registreringsskylt, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, 1.500 kronor.

Underlåtenhet att snarast sätta fast kontrollmärke på registreringsskylt, 500 kronor.

PLATS FÖR MONTERING på Mc

2.1. Monteringsplatsen för den bakre registreringsskylten på en motorcykel Den ska sitta bakom hjulnavet,
motorcykelkombination eller trehjuling skall vara belägen på fordonets bakre del på ett sådant sätt att:

2.1.1. skylten kan sättas inom de längsgående plan som går genom fordonets yttre konturer.

3. LUTNING

3.1. Den bakre registreringsskylten

3.1.1. skall sitta vinkelrätt mot fordonets längsgående mittplan,

3.1.2. får sitta lodrätt i högst 30° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd uppåt,

3.1.3. får sitta lodrätt i högst 15° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd nedåt.

4. HÖGSTA HÖJD

4.1. Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mer än 1,5 meter över marken när fordonet är olastat.

5. MINSTA HÖJD

5.1. Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mindre än 0,2 meter över marken eller mindre än hjulradien över marken, om denna är mindre än 0,2 meter, när fordonet är olastat.

grym guide :tummenupp

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...