Skyltfråga

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Idag blev jag stoppad av farbror blå, han ogillade min skylt och jag fick böta 1500 eftersom den var för liten (en sk miniskylt).
Vad hade hänt om jag hade haft den riktiga med mig? under sadeln tex? hade jag fortfarande fått 1500 kronor eller hade bara fått för felaktig placering? eller måste den sitta fast på hojen och vara synlig utifrån för att man ska få felaktig placering?

Idag blev jag stoppad av farbror blå, han ogillade min skylt och jag fick böta 1500 eftersom den var för liten (en sk miniskylt).
Vad hade hänt om jag hade haft den riktiga med mig? under sadeln tex? hade jag fortfarande fått 1500 kronor eller hade bara fått för felaktig placering? eller måste den sitta fast på hojen och vara synlig utifrån för att man ska få felaktig placering?

Du hade fått samma böter ändå, då de har höjt böterna för felaktig skylt till 1500kr!

Samma böter alltså på felaktigt placerad/ingen skylt.

Någon som har koll på hur mycket man får betala om man inte har någon reflex bak?

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back