Skyltfond - Intressekoll

Är du intresserad av en skyltfond?

• Antal röstningar
    0
Någon som tänkt hur en sådan fond skulle fungera, regler?.
Att köra helt utan är väl att be om att bli stoppad?

Någon som fått böter för felaktiga blinkers, funderar på att köpa bakljus med inbyggda.

StephanD skrev:
2570743 Någon som tänkt hur en sådan fond skulle fungera, regler?.
Att köra helt utan är väl att be om att bli stoppad?

Någon som fått böter för felaktiga blinkers, funderar på att köpa bakljus med inbyggda.
Inte böter men ombesiktning och då kan man använda fonden till kostnaden för ombesiktningen. Får man både böter och ombesikning kan man välja att få bägge betalda men då har man använt sina 2 "användningar" för det året.

Mr K skrev:
2536191 Blev själv tagen för miniskylt idag så ........
-----------------------------------------------
Eftersom många som jag åker omkring med miniskylt tänkte jag att man kanske skulle starta en skyltfond.

Innan var böterna 400kr och nu är det 1500kr.

Idén är att man betalar 300kr/år och är då skyddad för 2 bötesbelopp per år. Inte för avgiften vid ombesiktning.

Om 60st är med så räcker pengarna till 12 böter/år. Tar pengarna slut så är de slut till nästa årsavgift inbetalas. Man måste ha betalat fondavgiften minst en vecka innan första böter kan utbetalas.

Om det finns ett intresse så ska jag kolla upp hur man löser detta rent praktiskt. Det är inte vinstdrivande utan alla pengnarna går tillbaka till medlemmarna.

Vad tycker ni?

EDIT: Tillägg. Det är samma böter att köra utan skylt som för miniskylt så det kommer även att gälla för detta.

Jag kör iförsig med VV´s skylt men den sitter i hjulhuset så den syns inte och böterna är väll de samma så om det täcker det med så är jag intreserad, kan ju vara tvungen att stanna om man har taskigt med sopp.:D

Mad dog skrev:
2573051 Jag kör iförsig med VV´s skylt men den sitter i hjulhuset så den syns inte och böterna är väll de samma så om det täcker det med så är jag intreserad, kan ju vara tvungen att stanna om man har taskigt med sopp.:D
de täcker även det :tummenupp

Har klarat mig undan en gång utan skyllt, trasigt fäste, å skyllten under sadeln.

Frågan är bara hur många ggr en polis går på den grejen. Hoj utan skyllt är en polismagnet, vill man bli stoppad, kör utan skyllt.

Jag kör med skyllt, sunkig gamelgixxer, som ingen vill ha. :)

Klart man kan men många väljer dock ändå att köra med liten skyld för det är snyggare.
Det var ju oxå så att fonden skulle vara för de som VILL köra med miniskylt och inte de andra.
Samma sak gäller väl miniblinkers och slipon med för hög ljudnivå.

Smaken är som baken...många små skyltar är för små, passar inte alls tycker jag iallafall:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT