Skyltfond - Intressekoll

Är du intresserad av en skyltfond?


  • Antal röstningar
    0
majtii skrev:
2536657 . En gång i tiden var det olagligt att gå mot röd gubbe, det ändrades.

Det är fortfarande olagligt att gå mot röd gubbe.
Men det är inget straff för det. Vilket gör lagen ganska menlös... :rolleyes:
Eller, ignetligen mer skada än nytta eftersom det urholkar respekten för lagen. Uh, fel forum för det kanske :lol
 
Man skulle kunna göra en fond som innefattar flera delar

Miniskylt/utan skylt (samma sak)
Miniblinkers
Slipon/avgasbuller
Utan backspeglar

Sedan får man "använda" 2 tillfällen per år till vad man vill. De saker som inte ger böter får man ombesiktningen betald istället.
 
Man skulle kunna göra en fond som innefattar flera delar

Miniskylt/utan skylt (samma sak)
Miniblinkers
Slipon/avgasbuller
Utan backspeglar

Sedan får man "använda" 2 tillfällen per år till vad man vill. De saker som inte ger böter får man ombesiktningen betald istället.
Kan detta va något? Kommentarer.
 
Chronic skrev:
2536487 ...Är det inte lika onödigt att du lägger ner energi på att kommentera något som uppenbarligen inte rör dig?

ALLA motorcyklister påverkas såklart av samtliga outlaw-hyss som sker!
Alltså rör detta med miniskyltar och försöken att få böterna att svida mindre oss alla - oavsett vi är laglydiga tråkmånsar eller häftiga skitibestämmelserna-nissar.

Vad jag tycker?
Att outlawmentaliteten måste bort, till varje pris och med nästan vilken metod som helst, för hela hobbyns skull!
 
G-L skrev:
2540302 ALLA motorcyklister påverkas såklart av samtliga outlaw-hyss som sker!
Alltså rör detta med miniskyltar och försöken att få böterna att svida mindre oss alla - oavsett vi är laglydiga tråkmånsar eller häftiga skitibestämmelserna-nissar.

Vad jag tycker?
Att outlawmentaliteten måste bort, till varje pris och med nästan vilken metod som helst, för hela hobbyns skull!

Lycka till nu har du skaffat dig en livsuppgift.

Bra ide med en fond.
 
changco1 skrev:
2540447 Lycka till nu har du skaffat dig en livsuppgift.

*SNIPP*

Jag inser mycket väl att jag inte råder över något annat än min egen attityd och körstil.
Den dag myndigheterna uppfattar problemet med att så många anser sig kunna göra vad de vill och tillämpa sina egna bestämmelser kommer det dock att gå mycket snabbt att åtgärda problemet. Tyvärr kommer det då att drabba hela kollektivet vilket är för jävligt - vi är många som älskar vår hobby och det finns många kommande generationer som berövas en hel del glädje i och med det som kommer att ske. Trist som fan!
 
Mr K skrev:
2538745 Man skulle kunna göra en fond som innefattar flera delar

Miniskylt/utan skylt (samma sak)
Miniblinkers
Slipon/avgasbuller
Utan backspeglar

Sedan får man "använda" 2 tillfällen per år till vad man vill. De saker som inte ger böter får man ombesiktningen betald istället.


:tummenupp

men hur ska du kolla så ingen fuskar och bränner cashen på sprit i stället:va
 
G-L skrev:
2540302 ALLA motorcyklister påverkas såklart av samtliga outlaw-hyss som sker!
Alltså rör detta med miniskyltar och försöken att få böterna att svida mindre oss alla - oavsett vi är laglydiga tråkmånsar eller häftiga skitibestämmelserna-nissar.

Vad jag tycker?
Att outlawmentaliteten måste bort, till varje pris och med nästan vilken metod som helst, för hela hobbyns skull!


Tja, om 2 år tycker dessa som vill ha fonden att hoj inte var ballt, börjar med skateboarding istället.:arsele

Fattar man inte att man hela tiden förstör för alla seriösa hojåkare med sitt beteende tror jag att skylltfond varken spelar roll.....

Va fan spelar liten skyllt för roll, vem bryr sig hur en sur retta eller gixxer ser ut, dussinhojjar:D ...använd pengarna till att köra hoj istället.....
 
När miniskylt åker på knarren så är det inte långt kvar tills fåfängan fått sånt grepp att blondering och toppklippning står högre på listan än nya däck.
Kör med vanlig skylt ist så ökar risken att polisen ska känna igen knarren om den blir stulen.
//Tobbe
 
Vill man köra med miniskylt, som jag själv gör på en av mina hojar, så får man väl ta smällen om man blir haffad.
Att hålla på med fonder/försäkringar för att komma unden känns totalt meningslöst.
Har själv kört med miniskylt ca 10 år utan att bli stoppad så en "försäkring" på 300:- per år skulle inte bli annat än dyr.

Och hur billigt blir det om den som förvaltar fonden stoppar fingrarna i syltburken och drar?

Don't do the crime if you can't do the time.

Mr K skrev:
2538745 Man skulle kunna göra en fond som innefattar flera delar

Miniskylt/utan skylt (samma sak)
Miniblinkers
Slipon/avgasbuller
Utan backspeglar

Sedan får man "använda" 2 tillfällen per år till vad man vill. De saker som inte ger böter får man ombesiktningen betald istället.


- Miniblinkers är väl inga problem så länge de är rätt märkta. Köp riktiga prylar så...

- Jag vet inte om jag missat något, men mig veterligen är det inte olagligt att köra utan backspeglar på mc då det inte är täckt kaross. Jag kan ha fel, men jag tror att det är så.

Men som jag skrev för några minuter sedan, Don't do the crime if you can't do the time. Jäkla bra låt :tummenupp Alla som är gamla nog för att ha kollat Baretta på TV vet vilken låt det är. Tror det var Sammy Davids Junior som sjöng den.

Men ialla fall, varför göra saker som man vet kan ge böter och sen hoppas på att andra ska ha lagt in massa pengar i en fond för att man själv ska slippa billigare undan. Tycker att det är helskevt.
 
Last edited:
Förlåt kan inte hålla tyst i detta ämne om skyltar

Hej på er alla/
jag kunde inte hålla mig ,utan måste skriva av mig :
vi i Sverige har haft regskyltar i många år , till en början var det en länsbokstav o sedan ett bilnummer=regnummer
o hade man dessutom oturen att ha en bilsläpkärra eller husvagn (så skulle
vagnen/släpet ha en egen skylt i framändan och i bakändan skulle en skylt ange bilens regnummer / jag satt själv med ett skrivblock o penna o tålamod när jag var ca 10 år på mjölkbordet vid vägen man blev glad om det kom en i mitt fall R eller P eller O eftersom jag var västgöte .
sedan kom nån nisse på denna iden tidigt på 1970 talet att byta regskyltar
och så vart det att man numera är anonym i trafiken :confused: "man vet inte om det är en norrlänning eller skåning o lika gött är väl det " :va så kom då nästa fluga
göra så små skyltar som möjligt det var nåt mode : varför ingen har talat om för mig annat än att det är snyggt ?? :rolleyes:
nåväl ber om ursäkt att jag uttalar mig men kunde inte hålla mig
ha en bra o trevlig höst på er alla :
mvh cbx nordberg
:tummenupp :)
 
Last edited:
cbxnordberg skrev:
2541095 Hej på er alla/
jag kunde inte hålla mig ,utan måste skriva av mig :
vi i Sverige har haft regskyltar i många år , till en början var det en länsbokstav o sedan ett bilnummer=regnummer
o hade ma

*SNIPP*

lar mig men kunde inte hålla mig
ha en bra o trevlig höst på er alla :
mvh cbx nordberg
:tummenupp :)

Och som de nya (tre bokstäver + tre siffror) såg ut när de kom!
En- eller tvåradiga, samma storlek för buss som för mc, vibrerade sönder efter några mil och hakade fast i garageporten när man körde in.
DÅ fanns det orsak att klaga över storleken, det gjordes och TSV/Vv ändrade sig till slut.
Dagens skyltar är väl så små de kan bli med fortsatt möjlighet för polis och medtrafikanter att identifiera en vid galenskaper i trafiken.
 
Mr K skrev:
2538745 Man skulle kunna göra en fond som innefattar flera delar

Miniskylt/utan skylt (samma sak)
Miniblinkers
Slipon/avgasbuller
Utan backspeglar

Sedan får man "använda" 2 tillfällen per år till vad man vill. De saker som inte ger böter får man ombesiktningen betald istället.


Sen när måste du ha backspeglar ?? viserligen har jag bara gamla knarrar men

Och de har inga ...har inte hitills haft nåra problem med vare sig Sheriffen Lr ASB
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top