Skylten i hjulhuset?

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date

manneman

Guest
Hur brukar Sheriffen låta?

Blir han sur som citron eller har du klarat dig en hel säsong?:confused:

Han måste få stopp på en först.... :rolleyes:

Värt att påpeka är att jag har skylten där den ska sitta, och numera med fungerande belysning dessutom.

Ska du ha gixxter från -86 så spelar det fan ingen roll om du har den i hjulhuset...........den blir inte sCnyggare ändå :arsele

Ja det är ju faktisk 1500 i böter...
Jag fick ombesiktning på min hoj pga att den satt i hjulhuset dom hade aldrig sett mig köra så de kunde inte göra mer än så, men jag satt brevid hojen på en parkering så kom en civare från ingenstans och stannade till vid mig..

Känns rätt onödigt enligt mig.
Men visst vet man med sig att man ändå inte tänker stanna så visst... Men hur mycket snyggare är det då?

Edit: Och nej dom lär inte se mellan fingrarna om du inte har ren tur!

Jag har flyttat skylten på bilen till hjulhuset, inga problem, man kör ju från snutten ändå.

Det är ju inte lagligt att ha den i hjulhuset så risken är nog ganska stor att du för böter om dom stoppar dig.
Sitter den så den syns bra så kan det dock hända att en snäll länsman släpper dig med en varning.
Personligen skulle jag nog inte riktigt tycka att det är värt det.

Men hur mycket snyggare är det då?

En hoj blir ju faktiskt bra mycket snyggare med skylten i hjulhuset/utan skylt, och lika så lite råare utan backspeglar - men med båda dessa påsatta korrekta/lagligt så blir ju inte en hoj ful för det.

Men aldrig att det är värt 1500 kr lite då och då eller ens att man ska behöva ha i bakhuvudet hela tiden att dyker snuten upp så måste man "brassa helvete" :hihi :brinnerup

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg