Skyltbelysning R1-02

Sephiroth

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Yamaha R1-02
Hej!

Ska till och besikta hojen (R1-02) nu till veckan, men saknar skyltbelysning.

Tänkte att det inte kan vara allt försvårt att fixa, så skaffade en diod för utomhusbruk som kommer att användas under besiktningen. Men nu till problemet, jag hittar fasiken inte kabeln som ska anslutas till skyltbelysningen?

Någon som har koll på vart den ska finnas?, har följt kablarna i bakänden, finns endast kablar till blinkers samt bakljuset. I närheten av batteriet hittade jag en del kablar som är avklippta, men har nollkoll på vad som är vad.

Någon som kan upplysa mig lite? :)

Tack på förhand!

Är det inte ganska lämpligt att sno ström från tex bakljuset? Skyltbelysningen ska ju lysa när lyset är på, och drar pyttelite ;)

Det är faktiskt precis det jag tänkte fixa iordning imorgon om jag inte hittar rätt kabel. Men iom, att det borde finnas en kabel någonstans till skyltbelysningen så tänkte jag använda den :)

Det är faktiskt precis det jag tänkte fixa iordning imorgon om jag inte hittar rätt kabel. Men iom, att det borde finnas en kabel någonstans till skyltbelysningen så tänkte jag använda den :)

Den kabeln skall ligga på vänstersida, tillsammans med blinkerskablarna. Längst med bakramen bakom bakkåpan, på samma ställe som blinkersens kopplingskontakt. Men orginal så sitter ju blinkers monterade på skylthållaren och är den borta så kan ju mr meck ha plockat bort/gjort om.

Hittade tillsist kabeln, den låg bra dold och invirad med blinkerskablarna, tack Doohan4ever!

Hojen är precis besiktad, så nu är det bara ut och gasa!

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back