skylt vid övningskörning?

Mr Bassman

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
-00 Thunderace
grunnar på om det är nån som vet vad det är för böter
på om man har "tappat"
gröna skylten när man är ute o
övningskör????
:confused:

Mr Baseman skrev:
grunnar på om det är nån som vet vad det är för böter
på om man har "tappat"
gröna skylten när man är ute o
övningskör????
:confused:

bra fråga , vet inte faktiskt... men i piteå behöver du väl inte oroa dig för det :tungan

onödiga böter, håller jag med om!
Nån som har nåt bra förslag till hur man skulle ta å fästa en skylt
utan att behöva dra på sig en hel västjävel!

Å vadå "i Pite"!!!? :)

Tejpa fast skylten med silvertejp på ett bälte. Enkelt.

Mr Baseman skrev:
onödiga böter, håller jag med om!
Nån som har nåt bra förslag till hur man skulle ta å fästa en skylt
utan att behöva dra på sig en hel västjävel!

Å vadå "i Pite"!!!? :)

har släkt där , när dom övningskör struntar dom i skylt och hittils har det gått fint :D

Ogre skrev:
har släkt där , när dom övningskör struntar dom i skylt och hittils har det gått fint :D

Säg att du tappa den på motorvägen.... vi kunde varken stanna eller vända. så nu e vi på väg till macken för att köpa ny.Säg så om du skulle bli stannad, dom kan INTE göra nånting då..... :tummenupp :banana

Alternativt så har man den på sig när man övningskör och lämnar den hemma när man fått kortet. Trodde nästan att det var en skämtfråga men jag läste om nån som ville ha mini-övningskörningsskylt för ett tag sen. Vart är världen på väg... :)

Nicke skrev:
Alternativt så har man den på sig när man övningskör och lämnar den hemma när man fått kortet. Trodde nästan att det var en skämtfråga men jag läste om nån som ville ha mini-övningskörningsskylt för ett tag sen. Vart är världen på väg... :)

:va

e väl lite av en säkerhetsfråga så andra bilister vet att de sitter nån som kan ha 0 koll bakom ratte i framförvarande bil/mc

då kan de ju va ganska bra å ha en stor sån jä'fvel... men men..

Nicke skrev:

hehe.. skrattar :hihi jag fick en skylt där det står Tävlingskör på när jag fyllde 20... av en kompis som är precis lika stor som en vanliga övningskör skyllten och den ser lika dan ut grön å så men står ju annat... fan va rörigt det blev.. men hoppas du fattar...

Lazer752 skrev:
Säg att du tappa den på motorvägen.... vi kunde varken stanna eller vända. så nu e vi på väg till macken för att köpa ny.Säg så om du skulle bli stannad, dom kan INTE göra nånting då..... :tummenupp :banana

Har du något prejudikat på det? :va

Lazer752 skrev:

Såklart dom kan...det är en skyldighet att se till att skylten inte kan lossna.

Om dom sen väljer att tro det och gå på den snälla linjen är helt upp till polisernas välvilja, kanske lite kopplat till den ertappades attityd oxå?

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back