Har råkat ut för en lustig/märklig situation vid en krock jag var med om den 18:e augusti.
Kom på E6:an söderut mot Malmö.
Svängde av mot Kållered för att kika in på Cross- Endurokompaniet.
När jag kommer runt kurvan på avfarten från E6:an gör en mötande kvinna en vänstersväng rakt framför mig varpå jag kör in i hennes högersida.
Hann få ner hastigheten såpass att det bara blir en buckla i hennes bil medan däremot mina kåpor går åt helvete. Dock så ramlar jag inte ens av hojen, så inga personskador.

Jag den röda, hon den blå.
Hon bor precis bredvid så vi åker hem till henne och fyller i. Hon påstår att det heter pepparotsleden. Ok, hon bor ju där så jag antar att hon har rätt och fyller i.
Hursomhelst så skickar jag in papperna och försäkringsbolaget anser henne vållande.
Jag får skicka in hojen på verkstad och det är nu det börjar bli märkligt.
Kvinnans make kommer hem från Ungern.
Han påstår att olyckan har hänt på pepparotsleden (vilket den inte har), han påstår även att jag har kört för fort och en hel del andra saker för försäkringsbolaget.
Så för att reda ut det hela kräver han (som inte var med vid olyckan) att försäkringsbolaget åker med honom ut till platsen för att reda ut det hela.
Nu kom de med motkrav iallafall att hans fru som körde skulle vara med. Jag krävde också att få vara med.
Så det kommer nog bli ett intressant samtal.
Så vad har jag lärt mig?
1. Ta vittnen.
2. Lita inte på att motparten skriver/vet rätt.
3. Jag hade mobilen med, varför inte ta lite bilder?
Kör lugnt...